Scheppach lintzaag BSE 32 wrijvingswiel

Arvid

Nieuw lid
23 nov 2012
12
1
goede middag

Ik heb een versleten aandrijfwiel van mijn Scheppach BSE 32 lintzaag opzetstuk het gaat om het 60 mm wiel met rubber wrijvingsring.
Via het internet en Vaesco nog geen reacties gehad.
Deze week nog even een afspraak maken met een machine fabriek om een alternatief te laten draaien.
Hebben anderen dit ook ondervonden en hoe hebben jullie het opgelost?

alvast bedankt en groeten Arvid
 

Arvid

Nieuw lid
23 nov 2012
12
1
Hoi Scheppie
Bedankt voor je reactie.
ik ga het nog eens proberen met het door jouw gegeven artikel. nr.
groeten Arvid
 

seeker

Actieve deelnemer
24 apr 2016
119
2
het aandrijfwiel heeft een rubber coating, maar het aanbouwdeel heeft toch geen rubber? Ik ging vandaag mijn lintzaag bekijken (ook bse 32) en diegene van wie ik het gekocht heb heeft het werkend gekregen met een poelie voor de freesmodule, ze hadden wel een vlakke riem om het wiel hangen, maar geen idee hoe ze het gebruikt hebben lol. er zaten gelukkig wel 2 60mm aandrijfwielen bij die nog in ongebruikte staat waren, helaas geen 35mm wiel, maar die zou ook alleen nodig zijn om in hardere materialen zoals alu te zagen enzo denk ik?

heel veel succes ermee in ieder geval en veel plezier met je lintzaag
 

Arvid

Nieuw lid
23 nov 2012
12
1
Hoi Seeker
bedankt voor het meedenken.
ik heb de onderdeel nummers die Scheppie me gaf ingevuld en kon het onderdeel nu wel vinden voor € 86,00 inclusief verzending.

(art.nr 6380 1500 voor het 60mm aandrijfwiel en art.nr 6380 1600 voor het 35mm aandrijf wiel)
 

seeker

Actieve deelnemer
24 apr 2016
119
2
denk je de lagere toeren van de 35mm aandrijfwiel nodig te hebben? of gewoon omdat ie er bij hoort? ik heb zelf namelijk nog geen enkel idee
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
in duitsland vond ik na wat goochelen dit onderdeel al voor 56 euro.

Er zit rubber op het aandrijfwijl in het aanbouwdeel, als je die aan de praat brengt met de poepie van de frees dan het je
A) verkeerd toerental omdat de diameter van dat stuk anders in dan aandrijfwiel
B) staal op staal, lijkt mij niet heel prettig werken en klinken
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.