Vakantie projectjes

Bartvdl

Actieve deelnemer
20 jun 2015
339
179
's-Hertogenbosch
Tijdens mijn vakantie verschillende kleine projectjes gemaakt die ik wel leuk vind om te delen.
Het zijn allemaal projectjes van een paar uur om het houtbewerken toch een beetje meer te ontdekken, van het maken heb ik niet altijd foto's maar dat spreek vaak wel voorzich.

Handgrepen
Nu ik een nieuwe zaagtafel heb ben ik direct handgrepen gaan maken voor op mijn freestafel.
DSC_0329.jpg
DSC_0331.jpg
DSC_0333.jpg
DSC_0334.jpg
DSC_0335.jpg
DSC_0363.jpg
En gemonteerd op de freestafel
DSC_0353.jpg

pashouders
Deze komt menig forumlid mogelijk wel bekent voor van steve ramsey
https://www.youtube.com/watch?v=Rbdz9pjd1Wk

DSC_0344.jpg
Voor dit project en het volgende ook gelijk maar een crosscut sled gemaakt.
DSC_0345.jpg
DSC_0346.jpg
DSC_0347.jpg
DSC_0348.jpg
DSC_0349.jpg
DSC_0350.jpg
DSC_0352.jpg
De dag erna gelijk nog een aantal pashouders gemaakt met diverse houtsoorten.
Ik moet zeggen dat ik de combi eik/wenge wel erg mooi vind!
DSC_0354.jpg
 

Bartvdl

Actieve deelnemer
20 jun 2015
339
179
's-Hertogenbosch
Miniatuur display bases
Een aantal jaar geleden heb ik veel warhammer gespeeld, dit is een miniatuur spel waarbij je miniaturen in elkaar moet zetten/schilderen en hiermee een spel kan spelen.
Vooral het schilderen sprak mij erg aan en om de modellen dan te showen worden display bases gebruikt. Nu heb ik die wel eens gekocht gemaakt uit giethars, maar hout is natuurlijk veel mooier!

DSC_0341.jpg
Iemand toevallig enig idee wat voor hout dit is? Dit afkomstig van een hardhouten pallet, eenmaal geschaafd ziet het er super uit en is het te zonde om weg te gooien.

DSC_0340.jpg
DSC_0339.jpg
DSC_0338.jpg

Magneetbord
DSC_0360.jpg
DSC_0361.jpg

Voor twee projecten waar ik mee bezig ben moet ik nog wat glas snijden, dus foto's volgen nog:)
 

Bartvdl

Actieve deelnemer
20 jun 2015
339
179
's-Hertogenbosch
Vandaag nog een projectje afgemaakt, hiervoor ben ik even naar mijn oude stage geweest om wat glas te snijden.
Mijn oude stagebegeleider kwam met het leuke idee om één van de ruitjes uit te voeren in lacobel lakglas (zwart gekleurd glas) want hij had nog een klein rest stuk liggen.

​spaarpot
DSC_0367.jpg
glassnijtafel:
DSC_0366.jpg

DSC_0368.jpg
DSC_0370.jpg
En in één van de wenge splines zit....... de sleutel
DSC_0369.jpg
Zo raak ik hem in ieder geval niet kwijt:)
 

JPAJS

Post veel
18 jun 2012
1.280
215
't hoofd van Overijssel
Vandaag nog een projectje afgemaakt, hiervoor ben ik even naar mijn oude stage geweest om wat glas te snijden.
Mijn oude stagebegeleider kwam met het leuke idee om één van de ruitjes uit te voeren in lacobel lakglas (zwart gekleurd glas) want hij had nog een klein rest stuk liggen.

​spaarpot

Vergelijkbaar gemaakt ooit in het verleden met stukken thermopane die van de beurs over waren. Houten lijstje er om heen en klaar. Alleen die moesten gesloopt worden als de spaarpot vol was.
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.763
146
Rotterdam
Nou, zeker. Dit heeft te weinig aandacht gehad.
Het ziet er heel leuk uit, en die spaarpot is echt goed verzonnen!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.