Kopshouten snijplanken van resthout

Arjan-Kees

Nieuw lid
9 dec 2012
16
1
Groningen
Had nog het nodige resthout liggen en mijn zwager wilde graag een houten snijplank voor z'n verjaardag.
1+1 = 2:p

Hij wilde een snijplank die er iets chaotischer uitziet dan de snijplanken die je vaker ziet (of maakt) met blokjes-/lijnenpatroon e.d.
Nu maakt mtmwood wel erg mooie chaotic pattern cutting boards vind ik, maar na 3 keer verzagen, vlakken, verlijmen, vlakken, verzagen etc. vond ik het wel best (sorry zwager:rolleyes:).
Had eigenlijk nog twee keer (onder een hoek) verzaagd en verlijmd moeten worden maar een en ander paste qua formaat ook niet meer door mijn vandiktebank.

Dus uiteindelijk maar een "klein beetje chaotisch".

Iets teveel hout verzaagd dus hield er 2 snijplanken aan over. Maar 2e plank altijd leuk om weg te geven aan vrienden/familie.

Van de reststukjes gelijk ook een kleine kopshouten versie gemaakt voor mijn nichtje (8 en mag al graag helpen met koken).

gebruikt hout: amerikaans esdoorn, amerikaans noten, iroko, mahonie (komen planken uit mijn oude zeilboot van '58 toch nog van pas), eiken (?, hopen dat dat niet vlekt) ..... en paar keer in de minerale olie gezet.

Gr
Arjan-Kees

DSCN2942a.jpg

DSCN2917a.jpg

DSCN2920a.jpg

DSCN2926a.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.