filmprogramma advies

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.322
191
Gem. Winsum (Groningen)
Ik wil videootjes opgenomen in mijn werkplaatsje met mijn fototoestel gaan bewerken.(Ik moet nog beginnen! :p). Ik denk aan eenvoudige bewerkingetjes zoals knippen, plakken, geluid erbij zetten, tekst inspreken, evt muziek, tekst in de beelden plakken.
Misschien heten die bewerkingen anders maar jullie begrijpen wat ik bedoel. Belangrijkste doel is filmpjes voor Youtube en aanverwant.


Welk gebruiksvriendelijk eenvoudig (gratis) bewerkingsprogramma raden de meer ervarenen op dit gebied mij aan?

mvg
klaas0639
 

iedereen en niemand

Actieve deelnemer
8 okt 2012
520
0
Als je Windows gebruikt zou ik eens naar magix video deluxe kijken. Persoonlijk vindt ik moviemaker niet heel goed. Magix is een vrij eenvoudig programma met een hele wereld aan mogelijkheden.
 

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.322
191
Gem. Winsum (Groningen)
Dank jullie wel.
Iemand van buiten het Forum noemde nog het programma ""Movica"" maar ik denk dat ik begin met Windows Movie Maker dat BossyRangs hierboven noemde. Lijkt me voorlopig het eenvoudigst en .... is gratis.


Dank

mvg
klaas0639
 

Victor

Actieve deelnemer
3 mei 2015
80
2
Maastricht
Beste Klaas,
Leuk initiatief. Ik zou voor de keuze van je editingprogramma ook kijken naar welke bewerkingen of effecten je (evt. op termijn) wilt gaan toevoegen. Vaak blijkt namelijk dat je na verloop van tijd toch net wat meer ermee wil kunnen , en vaak werken de gratis of eenvoudigere programmas dan lastiger. Via Youtube kan je namelijk voor elke bewerking wel een instructievideo vinden, dus waarom niet direct een uitgebreid video editing programma je eigen maken? Ik ben zelf ooit beginnen met Pinnacle Studio, mooi uitgebreid en gebruiksvriendelijk programma voor beginners. Ook veel tutorials te vinden (zoek maar een op Total Training). Maar uiteindelijk verkies ik toch ADobe Premiere Pro tot mijn favoriet, te meer omdat je met ADobe After Effects prachtig bewerkte special effects kan maken en die zo invoegen, evenals Adobe Audition voor je audio. Premiere Pro werkt heerlijk als je de basis eenmaal door hebt. Tevens kan je met de CC versie enorm veel effecten krijgen. Voor mijn basiskennis heb ik Total Training Premiere Pro, basic en advanced gekeken. Dus tja....keuze genoeg, over MAGIC hoor ik ook goede verhalen...maar belangrijker lijkt mij het doel..welk soort videos wil je maken? geen vlogstyle hoop ik...momenteel even negatief in het nieuws :)..timelapse maken met fotos kan bijv ook prachtig in Premiere icm Photoshop....enfin...succes met je keuze
 

BossyRangs

Post veel
30 nov 2015
1.496
344
Torhout, België
Veel hangt inderdaad af van wat je wil doen. Je gaf zelf aan eenvoudige operaties te willen uitvoeren, en daar is movie maker goed in. De ingebouwde special effects daarentegen vind ik over het algemeen spuuglelijk, en daar zijn dan betere programma's voor.
 

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.322
191
Gem. Winsum (Groningen)
Dank @Victor
En @Iedereenenniemand: Gek genoeg zijn de meningen over dat programma nogal verdeeld.
Ja BossyRangs,ik zie het. Beetje eh...goedkoop vormgegeven. Maar wel snel een begin van een resultaat te krijgen? (is mijn eigen eerste indruk). 'k zal nog eens wat verder struinen. Ik wil wel graag een programma dat door veel mensen gebruikt wordt (ivm adviezen hè)

mvg
klaas0639
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.