kettingzaag op haakseslijper

emy

Actieve deelnemer
9 okt 2013
111
0
Heb ook al vaak gezien dat ze van een 180mm haakse slijper een zogenaamde elektrische kettingzaag maken en zetten er een zwaard op van een `gewone`kettingzaag.
 

OntHout

Actieve deelnemer
7 jun 2011
185
32
Wolfheze
www.onthout.nl
Levensgevaarlijk die dingen en helemaal als je geen veiligheidskleding aantrekt. Sommige dingen moet je niet willen gebruiken, voor de meeste toepassingen heb je ander gereedschap en voor het raspen van (vooral groen hout) kun je dan beter de saburrtooth schijven nemen, als je dan een keer iets van je lichaam raakt is de schade een stuk minder groot.
 

Robert Hardwoodie

Actieve deelnemer
15 feb 2013
615
1
Volgens mij zijn deze discs gewoon in de winkel verkrijgbaar, misschien dat deze zelf geknutseld is dat weet ik niet. Maar het is gewoon de concurrent van saburrtooth, "king arthur tools" meen ik, de kleine schijf heet "lancelot" ook arbortech heeft iets wat erop lijkt.
 

Robert Hardwoodie

Actieve deelnemer
15 feb 2013
615
1
nog een reclame filmpje gevonden het lijkt me wel handig dat je deze tanden gewoon kan slijpen/vijlen en kan je de fijnere "raspschijf" wat sparen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.