Kity 419 ventilator ratelt

Tanja

Nieuw lid
13 sep 2016
3
0
De ventilator van mijn zaagmachine Kity 419 maakt een ratelend geluid. Ik zie en hoor dat de schoepen van de ventilator net over de beschermkap heen bewegen (met dank ook aan het meedenken van een medewerker van Baptist). Nu zou ik de kap graag losmaken, alleen zitten de schroefjes (kruiskop, als ik het goed zie) op een plek waar ik onmogelijk bij kan met zelfs een klein schroevendraaiertje. Iemand een tip?
 

Tanja

Nieuw lid
13 sep 2016
3
0
Ten eerste: wat fijn, dit forum. Bedankt voor de reacties. Na nog meer ontmanteling kan ik nu enigszins bij de schroeven. Ze zitten helaas heel vast. W. 40 erop gespoten, hopelijk helpt dat. Ik laat nog even weten wat er nou precies aan de hand was als ik de kap eraf krijg.

- - - Updated - - -

De zaag in verstek zetten, gaf overigens geen zicht op de kap, die zit veel verder naar de buitenkant.
 
P

Pel

Guest
Welkom op het forum Tanja, anders misschien een tik met de hamer op de kruisschroevendraaier en gelijk proberen los te draaien, laten schrikken noemen ze dat, kan goed zijn dat ze dan loskomen.

Groet Pel
 

Tanja

Nieuw lid
13 sep 2016
3
0
Het is weer gemaakt. Een van de schroeven zat erg vast, maar na enig wrikken deze ook los gekregen. Op dit punt het schroefgat iets groter gemaakt en de kap iets uitgetimmerd. Er ratelt niets meer!

Dank voor de tips.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.