Nieuwe werkplaats

Rob1988

Nieuw lid
9 jun 2015
2
0
Hallo Allemaal,


Ik ben nieuw op het forum en ben momenteel mijn schuur aan het inrichten om de prachtige hobby van het houtbewerken te kunnen doen.


Toen ik het huis kocht stond er een paardenstal op die aan de voorzijde open was. Helaas had de stal veel geleden van de paarden omdat ze aan het hout gevreten hadden. Ik wilde de stal afbreken, maar ik heb er geen spijt van dat ik hem had laten staan.

Ik heb op de grond 1 laag stenen gemetseld en daar vervolgens een raamwerk van geimpregneerd vuren balken van 44x70 gemaakt. Dit afgewerkt met douglas planken.

Het is nu nog een puinzooi, maar ik denk dat jullie er wel doorheen kunnen kijken😉

Tevens wil ik het dak en de voorzijde gaan isoleren zodat het geheel vorstvrij wordt. Ik wil glas of steenwol gaan gebruiken en dit geheel aftimmeren met (?) underlayment of een andere plaat. Welke plaat en dikte raden jullie aan?

ps let niet op de gedraaide afbeeldingen. Ik ben bezig op de telefoon, maar dat werkt niet optimaal. Volgende doe ik op de pc.


Alvast bedankt!


Groet Rob
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    21,2 KB · Weergaven: 279
  • image.jpg
    image.jpg
    21,2 KB · Weergaven: 277
  • image.jpg
    image.jpg
    21,4 KB · Weergaven: 277
  • image.jpg
    image.jpg
    26,3 KB · Weergaven: 276

Viepert

Actieve deelnemer
16 mrt 2014
599
3
Heerhugowaard
Dat is een net hok, voldoende ruimte lijkt mij.
Voor het aftimmeren aan de binnenzijde.
Ik heb rondom OSB tegen de muren aan van me garage. Niet al te duur en er is nog niks naar beneden gevallen ;) Likje witte verf erover en dan transformeerd het geheel gelijk.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.