lindehouten schaal, en nieuw hier dus even voorstellen

Joost den D.

Nieuw lid
7 sep 2016
15
0
Hoi !
Ik ben Joost en ben nu denk anderhalf jaar in bezit van een heuse draaibank.
Ben zelf boomverzorger van beroep en zocht een leuke manier om thuis dingen te maken van hout wat normaal door de versnipperaar gaat (zonde toch)
Ik ben 33 jaar en al 15 aan het klimmen, zagen en snoeien en dan raak je vanzelf wel gefascineerd door de natuur en hoe de boom groeit en met rottingen e.d. omgaat
Kortom grote liefhebber van hout en natuur!

Mijn draaibank is een HBM en kan stukken draaien van 45 x 30 cm, heb tot nu toe de bank al aardig op de proef gesteld ;)
Ben begonnen met wat kandelaars en ben nu aan schalen en lampvoeten bezig.
Het gaat allemaal steeds beter en ben flink aan het leren, vooral het slijpen van de beitels en het snijdend draaien zijn goeie stappen geweest.
Na een gezonde dosis youtube ben ik toch op zoek gegaan naar een (Nederlandstalig) forum om wat kennis op te doen.

Dit is denk wel m'n beste schaal toe nu toe. Gemaakt uit een monumentale linde die ik van de winter gezaagd had, heb hiervan nog een paar flinke woekeringen liggen gaat heel gaaf worden hoop ik...

Groetjes Joost
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    22 KB · Weergaven: 259
  • image.jpg
    image.jpg
    20,5 KB · Weergaven: 262
  • image.jpg
    image.jpg
    23,2 KB · Weergaven: 260
Laatst bewerkt:

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.672
2.559
Gaanderen
Joost de schaal is netjes afgewerkt. Het is zeker een functionele schaal. De vorm van de schaal spreekt mij minder aan.
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.281
147
Enkhuizen
Ik vind het een prima vorm gegeven schaal, heel functioneel. Over de afwerking kan ik niets zeggen, daar zijn de plaatjes niet nauwkeurig genoeg voor.
Vertel eens waar je de schaal mee afgewerkt hebt en laat de onderkant eens zien.
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.839
892
Nijswiller
www.buroverhaar.nl