Startrite 175/300 of SCM 12-B?

Timmy

Nieuw lid
28 apr 2016
20
0
Welke van deze 2 zaagmachines zouden jullie aanbevelen?

Ik weet niet of ze beide een dadostack aankunnen?

Startrite is ongeveer 700 en de SCM van ik schat rond de 1980 ergens is 900.

Zijn er voor SCM nog onderdelen te krijgen? Ik weet dat startrite onderdelen poepduur zijn en volgens mij is de Arbor 5/8inch ipv 30mm wat ik graag zou willen
 

Timmy

Nieuw lid
28 apr 2016
20
0
Ik zoek een zaag waar ik nauwkeurig mee kan werken, waar de onderdelen nog van te krijgen zijn in geval van, en een zaag die zijn afstelling goed vasthoudt dus niet dat ik na 2 zaagbeurten de boel weer moet afstellen.

Het gaat me met name om het mechanisme wat de zaag omhoog en omlaag beweegt, de 45 graden functie en de afstelmogelijkheden om alles haaks af te kunnen stellen wat goed en betrouwbaar moet werken. Ik heb lang getwijfeld over een HBM600 maar ik zie regelmatig advertenties voorbij komen van mensen waarbij het mechanisme om de zaag naar boven te bewegen kapot is etc dus ik vraag me af hoe betrouwbaar deze mechanismen zijn.

De langsgeleider bij een HBM is zeer slecht, dit zal bij een startrite/scm beter zijn maar ook niet perfect denk ik dus ik ga eventueel een incra TS LS erop monteren zodat dat probleem ook opgelost is.

Eentje waar een technisch iemand makkelijk aan kan werken als er een lager of Arbor vervangen moet worden. Belangrijkste is gewoon een gietijzeren blad met 2 sleuven en voldoende afstelmogelijkheden om alles perfect haaks in te stellen wat vervolgens ook zo blijft staan.

Liefts ook 1 waar een dado stack in past en 30mm as ipv 5/8 inch.
 

bhengeveld

Actieve deelnemer
2 dec 2014
357
9
Ik heb een SCM machine uit 1996 en daarvan zijn onderdelen nog te krijgen, maar ook zijn bepaalde onderdelen al vervangen door andere materialen. Ik denk dat je het dus gewoon even na moet vragen bij de SCM group. Duurt soms even voor je reactie krijgt. info-nl@scmgroup.com (weet niet of dit mag zo)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.