Stoel Maak Gereedschappen

Ernest Dubois

Post veel
7 jun 2013
1.032
2
shinglemaker.wordpress.com
De laatste tijd wat eenvoudig gereedschappen vergaarde om een stoel te gaan maken. Ik dacht nooit een stoel te willen maken, dat P8231939.jpgP8201924.jpg in de wereld er zijn al genoeg stoelen, maar door omstandigheden is de gelegenheid mijn kant op gekomen.
 

Ernest Dubois

Post veel
7 jun 2013
1.032
2
shinglemaker.wordpress.com
Het is al eerder begonnen hier op de forum toen ik heb laten zien in de film hoe ik bezig was om de iepen plank vanaf zolder naar beneden te takelen. Maar hier is een beeld af drie van nog eerder namelijk jaren geleden nog voordat ik wist ik zou een stoel maken.
P1020057.jpg P1020058.jpg20101103-190952.jpg
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Handgemaakte stoelen zijn altijd interessant en ook wat minder aanwezig op het forum.
Dus Ernest, ik ben benieuwd naar je ontwerp en uitvoering.
Succes!
 

Ernest Dubois

Post veel
7 jun 2013
1.032
2
shinglemaker.wordpress.com
Niet echt de bedoeling om een verhaal over het maken van de stoel, anders was hij in de ander vak geplaatst maar ik kan een poging doen als ik het zo uitkomt dat er een verhaal te vertellen is. Ben bang dat een goed samenhang ontbreekt, ik werk er alleen sporadische aan.

P8211937.jpgIk haak een taps toelopende poot van eschen. Wordt hij rond of hoekig? Ik weet het zelf niet.
 
Laatst bewerkt:

Hubert

Actieve deelnemer
26 jan 2010
331
1
Maria Hoop (L)
Iets maken van ruw, zelf geoogst hout, dat is te interessant om niet te delen op het forum. Dus alsjeblieft Ernest, gewoon af en toe wat op het forum zetten over de voortgang en dan komt de samenhang vanzelf.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.