Advies gevraagd over Scheppach HM 2 combi.

Beiredelarue

Actieve deelnemer
23 mrt 2015
58
2
Schiplaken, België
Beste forumleden,

Ik ga vandaag kijken naar een Scheppach HM 2 combi (vlak/vandikte + langatboormodule).
De machine ziet er op het eerste zicht tiptop in orde uit, alleen de beschermkap voor het vandikte gedeelte ontbreekt. De rollen zijn ook in perfecte staat volgen de verkoper.

Het probleem is dat ik niet erg thuis ben in de marktprijzen van dergelijke machines.

De koper vraagt 450 euro hiervoor. Is dit volgens jullie een redelijke prijs?
De beschermkap heb ik ondertussen ook al ergens gevonden. Wat zou hiervoor een correcte prijs zijn denken jullie?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Bart
 

bruine_beer

Actieve deelnemer
2 dec 2012
288
42
Heers, België
Dag Bart,

Ik heb één keer 400 Euro betaald voor HM2 + zaagmodule + freesmodule + langgatboormodule.
De andere keer heb ik 450 Euro betaald voor de HM2 + freesmodule+langgatboormodule.
Beide machines hebben een 380 V motor. Soms wordt er iets meer betaald voor een 220V model.


De beschermkap voor het vandiktegedeelte heb ik vandaag geleverd gekregen door http://www.vsabelgium.be
Ze zijn verdeler voor België en de kap kostte 34,5 euro Excl BTW.

Groeten, Johan
 

Beiredelarue

Actieve deelnemer
23 mrt 2015
58
2
Schiplaken, België
Bedankt bruine beer!
ik heb hem,ondertussen wel gekocht voor 450. Had ondertussen wat rondgekeken en die prijs leek me wel eerlijk want hij is echt bijna in nieuwstaat. Ik ga eens kijken op de website die je doorgeeft. Het beschermkapje voor tijdens het vlakschaven hebben ze misschien ook nog liggen dan.
 

Beiredelarue

Actieve deelnemer
23 mrt 2015
58
2
Schiplaken, België
Heb hun gebeld. Ze zijn groothandel, maar hebben me doorverwezen naar een lokale afnemer van hun. Het stuk is nog in voorraad ook :) ze waren overigens zeer vriendelijk en zeer behumpzaam! Bedankt voor de tip!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.