Notenhout, epoxy,staal en hertog jan...............

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Goedemorgen allemaal,

Zo nu en dan rolt er nog wel eens een projectje uit de werkplaats. Al langere tijd wilde ik aan de gang met epoxy en nu was het zover !!

Ik heb eerst een notenhouten bak gemaakt van 400x400x55mm De bodem uit gefineerd berkenmultiplex (had ik nog liggen toevallig) en de randen uit massief noten. Toen begon het epoxy avontuur....klein laagje gegoten en toen deze bijna droog was snel de hertog jan dopjes erin gedrukt. Deze zaten de volgende dag goed vast....en dan is het een kwestie van gieten....dagje wachten...schuren....gieten.... Shit...bubbeltjes..... Had ik toch een brander erbij moeten hebben, dat is voor de volgende keer.

IMAG5367.jpg

IMAG5368.jpg

IMAG5370.jpg

Zelfs het metalen onderstel heb ik zelf gemaakt.....hardstikke leuk om te doen maar persoonlijk hou ik het liever bij hout. Dat voelt allemaal wat vriendelijker.

Dit weekend het tafeltje bij mijn vader neergezet en die was helemaal gelukkig. En ik dus ook !

En schieten alweer allerlei ideeen door mijn hoofd voor andere epoxy projecten maar eerst even het schilderwerk thuis afmaken....
 

Ronald L.

Post veel
29 okt 2011
1.937
8
z.o. brabant
Leuk gemaakt, je brengt me op ideeën, voortaan de kroonkurken maar bewaren.
Hoeveel mm epoxy zit er boven de kroonkurk?

Wat moet dan een zware taak geweest zijn om al die flesjes te legen om voldoende dopjes te hebben.....
 

Arthurdeboer

Actieve deelnemer
14 apr 2016
283
0
Doetinchem
misschien handig om alleen twist doppen van een ander merk bier te gebruiken, die zijn nog geheel recht van boven, dus zonder de knik van de opener.

maar zeker een heel gaaf project. ik ben nog niet toe aan de epoxy, maar zal dat op den duur wel een keer willen proberen.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
@ronald l : Nou...mn vader heeft zelf de dopjes aangeleverd, ik had een smoes verteld over knutselproject op school...hahaha. Er zit zo'n 6 mm epoxy boven de dopjes

@arthur : Juist de knik erin vond ik zelf wel leuk, dan kan je ook zien dat ervan genoten is
 

Lars.

Post veel
26 nov 2014
850
63
Thuis
Rick, een zeer geslaagd project! De epoxy ziet er wel ram strak uit, dat brengt mij ook weer op ideeën...
 

roeliepoelie

Actieve deelnemer
6 sep 2011
504
3
hey Rick, mooi idee.
Kun je me vertellen waar jij de epoxy haalt?
Heb zelf al eens wat bij mrboat gehaald.
Heb voor een projectje binnenkort ook nog het een en ander nodig...
 

Klaasjandiederik

Actieve deelnemer
9 jul 2012
284
29
Binnenkort Ulvenhout
Nog even iets over de bierdopjes.
Als je de bouwvakkermethode gebruikt waarbij je een duimstok verticaal onder de kroonkurk plaatst, hoef je alleen nog een tik tegen de onderkant van je duimstok te geven.
Hierbij beschadigen de dopjes bijna niet. Moet je wel ff gaan zoeken waar het dopje naartoe is gevlogen.
 

kiesvoorhout

Actieve deelnemer
6 mrt 2008
616
96
Rottum Frl.
www.kiesvoorhout.nl
Goed gelukt Rick!
Mooi om iets voor je pa te kunnen maken he.
Je bedenkt vast wel iets voor de andere doppen die je nog over hebt....


En als we dan toch met reclame maken bezig zijn:
http://faduursma.nl
Hier haalde ik 35 jaar gelden al spullen voor het maken van surfplanken zoals piepschuim kernen, glasvezel mat, epoxy en gelcoat.
Laatst nog epoxy gehaald om de bloempotten op de nieuwe esdoorn vensterbanken waterdicht mee te maken.

Groet, Kor
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.