Appelhout schaal van het enting stuk.

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Did was al zo’n 20 jaar geleden ruw gedraaid, het stuk stam kwam van een laagstam Appelboom tussen de wortel en de onderste takken, Ik was erg benieuwd hoe dat er binnenin uit zou zien.

Maar toen Ik het in twee gezaagd had vond Ik dat de enting niet goed aan elkaar gegroeid was, en er opening in het hout zaten, een beetje teleurgesteld heb I het toch nog wel gedraaid, maar heb het altijd laten zitten.

Met het zoeken naar wat voorgedraaid Apple hout was Ik deze weer tegen gekomen, en besloot om het toch eens onderhanden te nemen.

De kleur van het hout en de tekening zijn mooi, en de openingen heb Ik gevuld met Koffie dras en met CA verhard, ben er uiteindelijk toch nog wel tevreden mee :)

Applewood graft bowl.jpg Applewood graft.jpg Applewood bowl profile.jpg Applewood graft bowl bottom.jpg
 

Roestige Spijker

Post veel
5 okt 2013
1.198
118
52
Landgraaf
Ja...alweer een juweeltje.
ik weet niet of je in het bezit bent van messing of brons spaantjes.
ik heb al eens messing met ca gebruikt om openingen op te vullen... .. Dat zou in deze schaal heel mooi staan.
maar.... Zo is hij net zo mooi.
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Mooie schaal Leo. Wat is koffiedras ? of bedoel je koffiedrap... Kun je vertellen hoe je dat in de schaal hebt gedaan en bewerkt ?

Peter

Thanks Peter :), coffeedras is het de gemalen koffie dat je overhoud waneer je echte koffie maakt, je droogt dat en gebruikt dat voor het vullen van smalle openingen als op schors lijkenend part van het hout, meer natuurlijk dan bV metaal of rots poeder.

CA vult de openingen tussen de fijne koffie korrels en lijmt het in/aan het hout.
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Ja...alweer een juweeltje.
ik weet niet of je in het bezit bent van messing of brons spaantjes.
ik heb al eens messing met ca gebruikt om openingen op te vullen... .. Dat zou in deze schaal heel mooi staan.
maar.... Zo is hij net zo mooi.

Thanks RS :), ja Ik heb metaal poeders, en heb dat ook wel eens gebruikt, maar Ik vind dat het niet overal goed bij past, de koffie gaat meestal bijna ongemerkt omdat het zoveel op schors lijkt, het is net gewoon donker hout.

Kleurrijk metaal of rots poeder neemt dikwijls wel de aandacht weg van de schaal, kleur en tekeningen, koffie veel minder IMO (In My Opinion) :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.