Oplossing gevraagd; kapotte vlakbank :(

Knutselaertje

Actieve deelnemer
21 jul 2014
493
1
Hi allemaaal,

Wellicht past dit onderwerp beter in de blunders sectie thuis, maar ga t eerst hier proberen.
de invoertafel van mijn vlakbank stond wat scheef, door gebruik, waardoor de gang over de messen wat lastig liep. ofwel de aansluiting tussen de twee tafels was minder.
Gebruikelijk stel ik dan de invoertafel wat bij, zo ook deze keer.
Rustig aan de gang met mijn vlakke lat, sleuteltjes en waterpas. alles ging in principe voortvarend....tot....het frame waar 1 v.d. stelschroeven in zat ineens een tikje liet horen...
onderstaand het resultaat in foto's....zwaar gefrustreerd, hij was nl net terug v.d. garage voor een beurtje...
IMG_0368.jpgIMG_0367.jpgIMG_0365.jpg

nu denk ik dit zelf op te kunnen lossen, voor ik er geld aan uitgeef of een beroep doe op garantie, door onder de grote ring die je ziet op de foto van de binnenzijde en eventueel ( als het past in de t track) een grotere ring te plaatsen die het missende stukje opvangt. waarna het op zijn plek gehouden wordt met de onderste moer.

gaat dit voldoende werkzaam zijn?

alvast bedankt voor de input!

gr.

knutsel
 
P

Pel

Guest
Is dit er in zijn geheel uitgebroken, of hoe moet ik dat zien?

Groet Pel.
 

Knutselaertje

Actieve deelnemer
21 jul 2014
493
1
jup..dat gele stukje op de foto is er geheel los van...denk 3-5 mm dik ( wisselend qua dikte) echter wel voldoende vlak zeker aan de bovenzijde voor een grote ring...
als je bedoelt geheel als in terug te lijmen oid...ik heb naast dit stukje niks gevonden...
 
P

Pel

Guest
Dus de bout wordt alleen op zijn plaats gehouden door dat stukje, als dat zo is dan zou ik er een stalen plaat onder maken die je vast last of vast bout? Dan komt de stelmoer hoger, of dit af gebroken stukje er weer aan vast lassen?

Groet Pel.
 

Knutselaertje

Actieve deelnemer
21 jul 2014
493
1
Het is feitelijk een t track ( stukje...) waar de bout ingeschoven is... Daar op wordt de tafel bevestigd... Middels moeren is deze een beetje op en neer te bewegen.

de bovenzijde van de t track zoals je op de foto ook kunt zien is wel relatief groot, vandaar ook mijn initiele idee van een grotere ring...
Materiaal vind ik lastig te zeggen ik vermoed gietijzer... Maar bij machine (d27300)van dewalt durf ik dat te betwijfelen...voor de verduidelijking een foto vande onderzijde... Dus waar dd kop van de bout tegen aan komt.
image.jpg
 
P

Pel

Guest
Misschien dit stukje er terug op lijmen dit dient m.i. alleen om de stelbout op zijn plaats te houden, en dan een grote zware revet zodat het draagvlak groter wordt?

Groet Pel.
 

Knutselaertje

Actieve deelnemer
21 jul 2014
493
1
Dat was ook hetgeen waar ik aan dacht ( zie vraagstelling) ben blij dat het bijval krijgt.

zou het beter zijn om de revet te vervangen door een stalen plaatje dat 'precies'in die inham past? Vergroot mijns insziens het oppervlak alleen
 
P

Pel

Guest
Een grote passende stalen plaat is uiteraard altijd beter i.v.m. verschuiven, je kunt dit uit proberen niet geschoten is immers altijd mis, succes.

Groet Pel.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.