Veel stofverspreiding met Bosch PEX 300 AE

Charles55

Actieve deelnemer
11 aug 2015
62
0
Mijn Bosch schuurmachine PEX 300 AEis voorzien van een stofopvangbak met microfilter. Toch verspreidt de machine veel stof bij het schuren waardoor de hele schuur onder een laag stof komt. Ik heb al elastiekjes om het deksel gedaan, maar toch komt er stof tussen de naad van het bakje en deksel vandaan. Heeft iemand dezelfde ervaring en wat is er aan te doen?
 
P

Pel

Guest
De enige oplossing is een schuurmachine met afzuiging aan schaffen, met zo'n filtertje dat werkt niet, zeker niet als je er veel mee moet schuren. Je bent meer bezig om het filtertje schoon te maken als met het schuren zelf.

Groet Pel.
 

Charles55

Actieve deelnemer
11 aug 2015
62
0
Ik heb de stofafzuiging waar mijn Dewalt zaagtafel op aangesloten is ook op de Bosch aangesloten. Het zuigt prima af, maar tegelijkertijd veroorzaakt de machine een hoop herrie en vibreert veel meer dan normaal. Ik ben er dus maar mee gestopt. Het lijkt alsof de afzuiging van de stofzuiger en de blazer in de Bosch elkaar tegenwerken ofwel dat de blazer in onbalans raakt omdat de stofafzuiger ook nog eens aan de fan gaat 'trekken'.
 

svenskapelsin

Actieve deelnemer
14 mrt 2015
524
32
Zweden-Delft
Moet je de zuigkracht verminderen, hij moet niet vacuum trekken. Wil je er echt vanaf dan zal je over moet gaan op duurdere merken die veel inzetten op stofafzuiging zoals Festool.
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.485
954
Riemst
Welke stofafzuiger heb je?
Je kan de afzuigcapaciteit verminderen door een gat te maken in de slang, of eventueel een tussenstuk met een gat.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.