Traptreden, Z-koffietafeltje en kinderstoeltje in Franse eik

Mc Mudface

Actieve deelnemer
15 jan 2016
182
68
Mijn projecten van januari - juni, met uitzondering van de kinderkamer die ik al eens eerder gepost had.

Traptreden: Telkens 2 of meer stukken aaneen gelijmd. dikte 4cm, breedte 90cm

Koffietafeltje: overschotten van de traptreden in gelijke blokjes gezaagd. Omrand met notelaar (eeuwenoud, enkele jaren geleden met stormwind omgevallen). Z gemaakt uit lengte-overschotten van de traptreden. Met domino's in elkaar gezet. Geen idee van de stevigheid, maar zoveel moet het niet kunnen dragen. Met vijsjes vastgezet.

Kinderstoeltje: algemeen project uit de avondschool, klassiek modelletje, maar staat goed bij het tafeltje

IMG_0586.jpgIMG_0580.jpgIMG_0583.jpgIMG_0585.jpgIMG_0584.jpgIMG_0587.jpgIMG_0588.jpg
 

SjoerdvR

Actieve deelnemer
6 jun 2016
542
319
Ik vind het erg mooi, vooral het tafeltje!
Maar ook de trap mag er zijn, zo heb je toch relatief simpel iets erg moois en unieks!
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.737
398
Echt een leuk blad op dat tafeltje! Met wat heb je het noten afgewerkt dat het zo licht gebleven is?
 

Arthurdeboer

Actieve deelnemer
14 apr 2016
283
0
Doetinchem
Heel mooi, alles netjes afgewerkt, keurig!!

Die Z vorm is vrij bekend > gerrit rietveld dacht ik. naar aanleiding daarvan heb ik eens een kast en 2 speaker stands gemaakt in Z vorm, kan best wat hebben als je het goed verbind met elkaar en zo lang het zwaartepunt maar laag en in het midden blijft.

nieuwe foto's 014.jpg 16012011335mod.jpg
 

Mc Mudface

Actieve deelnemer
15 jan 2016
182
68
Dezelfde watergedragen 1-component vernis (parketlak) als de trap: Bona Novia. Geen idee of het nu de matte of de zijdeglans was. Ik gok zijdeglans.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.