Enorme fotolijst maken?

meubel40

Nieuw lid
21 aug 2016
5
0
Allen,

Ik ben amateur houtbewerker en ik ben gevraagd om een enorme fotolijst te maken van ca 300cm breed x 70cm hoog. De lijst er omheen mag ca 3cm breed zijn wat erg smal is voor de grootte. Het is nog de vraag of ik glas kan krijgen voor zo'n oppervlakte maar ik was alvast begonnen om er over na te denken hoe ik de lijst zou moeten maken.

Mijn (voorlopig) idee om dit aan te pakken is om MDF plaatmateriaal te gebruiken zodat het recht is op zo'n lengte en de lijst niet gaat torderen op den duur. Door relatief brede stroken MDF te gebruiken (bijv 20cm) en daar 3cm breede latjes op te lijmen heb ik een dunne lijst maar toch wat stevigheid.
De foto en het glas moet er dan van de voorkant in. Er zal dan een extra sierlatje in moeten om de foto+glasrand te verbergen. Aan de achterkant kan ik dan met verbindingslatjes de onder en bovenkant verbinden om het geheel stijf te maken. Het is natuurlijk ook belangrijk dat het gewicht beperkt blijft.

Is dit een goede aanpak of zijn er betere / makkelijkere manieren om dit voor elkaar te krijgen?

Groeten,
Dennis.

Ps dit bericht had ik al per ongeluk in de verkeerde rubriek geplaatst.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.