perslucht leiding

josiboy

Actieve deelnemer
17 aug 2009
118
0
St Pieters Leeuw , België
ik ben bezig aan de inrichting van mijn nieuw werkhuis en denk eraan om ipv een soepele
darm van de compressor een perslucht leiding met enkele aftakpunten te plaatsen .
zijn er hier mensen op het forum die zoiets hebben en met welk materiaal ze gewerkt hebben ?

alvast bedankt ,

jos
 

Ronald L.

Post veel
29 okt 2011
1.937
8
z.o. brabant
Een keer gemaakt met 3/4" stalen buis. Je hebt wel een snij ijzer nodig, die zijn ook te huur.
Wel een vochtafscheider tussen de compressor en de stalen leiding monteren.
 

Niekosss

Actieve deelnemer
9 jun 2013
107
1
Enschede
nl-nl.facebook.com
Makkelijkste is het gebruik van cv leiding. Het is goedkoop en degelijk te monteren. Knelkoppelingen kun je prima gebruiken. Evenals perskoppelingen. Al aantal installaties gemaakt bij mensen. Denk wel aan knelkoppelingen dat je ze van goed merk haalt. VSH bijvoordeeld. Goedkopere willen wel eens scheef vast draaien en krijg je lekkage. Tevens als tip leiding in koppelijng even behandelen met scott brite van 3M. Voorkomt veel ellende.
 

trilliwilli

Post veel
11 apr 2015
1.061
8
Leiderdorp
CV buis is goedkoop duurkoop. Krijg je roest van in je leidingsysteem en dat gaat in al je luchtgebruikers zitten.
De filters die je dan nodig hebt zijn een meervoud van de prijs die PVC of koper je kost om een leidingsysteem aan te leggen.
 

trilliwilli

Post veel
11 apr 2015
1.061
8
Leiderdorp
De gagalvaniseerde stalen buis. Met die alupex heb ik geen ervaring. Ik zou even uitzoeken of die de druk kan hebben.
Ook moet de binnenkant pvc zijn, en geen alu, dan krijg je witte poeder van de corrosie van het aluminium.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.