Gordingen bekleden

Koekie1982

Actieve deelnemer
25 aug 2014
79
1
Hallo allemaal,

ik ben bezig met de verbouwing van de zolder. Ik heb een 'nieuwbouw' woning uit 2003 waar men bij de bouw op de zolder saaie, maar natuurlijk wel nuttige gordingen heeft geplaatst. Deze zitten in het zicht en nu heb ik het idee opgevat om deze te bekleden met bijv. Eiken om ze een mooiere en robuustere uitstraling te geven. Kunnen jullie mij tips geven hoe ik dit het beste kan doen en welk hout hiervoor geschikt is? Ik denk zelf aan ruwe eiken planken oid.

Alvast bedankt voor de hulp!

Hier een foto zodat het iets duidelijker is wat ik bedoel :)
Ik zal morgen even een duidelijkere foto maken, is nu te donker.

image.jpg
 
Laatst bewerkt:

Ernest Dubois

Post veel
7 jun 2013
1.032
2
shinglemaker.wordpress.com
Jij wil een bikisting hebben om de balk heen denk ik. Beter dan de hoeken afschuinen en samen laten komen in een hoek, laat de planken haaks blijven en de naad vermommen in een profilering langs de hoeken, wat minder opvallende is.
 
P

Pel

Guest
De planken koud tegen elkaar, maar hou er rekening mee dat de gordingen waarschijnlijk niet recht zijn, het ligt eraan welke pannen op het dak liggen, met beton pannen even de gordingen controleren met een touwtje of ze recht zijn.

Groet Pel.
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.446
394
Dordrecht
Gewoon wat overmaat nemen aan de onderzijde om evt. Kruip op te kunnen vangen. In verstek kan prima, gewoon woodmax en een stevige tacker en het blijft gewoon heel.
 

Koekie1982

Actieve deelnemer
25 aug 2014
79
1
Wow! Bedankt voor alle reacties! Ik ga deze week even naar de houthandel om hout uit te zoeken en ga dan aan de slag!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.