Openslaande garagedeuren

sjefke32

Actieve deelnemer
8 apr 2016
45
1
Bergen op Zoom
Beste Woodworkers,

Ik ben momenteel aan het overwegen mijn stalen kanteldeur van de garage te vervangen met houten openslaande deuren.
Het grote voordeel m.i. is het verdwijnen van het stalen frame aan de binnenzijde.

Ik denk aan zoiets;

openslaand-hout-100_1329.jpg

Heeft iemand ervaring met het zelf maken van dergelijke deuren? Welk materiaal zou hiervoor het meest geschikt zijn?
Bij verschillende aanbieders maakt men gebruik van 40mm multiplex maar er zijn ook geïsoleerde deuren te koop..

Tips m.b.t. het maken van dit soort deuren zijn eveneens welkom!

Alvast dank!
 
P

Pel

Guest
Ik zou geen multiplex doen, dan krijg je een gladde plaat, groefjes erin frezen is uit den boze i.v.m. vocht, gewoon grenenhout nemen en rabat delen.

Groet Pel.
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.496
961
Riemst
In welke mate wil je de poort winddicht krijgen? Zijn er weinig eisen (bijvoorbeeld als de garage niet tot de geïsoleerde schil van de woning behoort) is de constructie vrij eenvoudig. Stel je hogere eisen (volgens de normen voor zulk een constructie), dan komt er wat meer bij kijken om de profielen te frezen van de kaders.
 

Farends

Actieve deelnemer
12 okt 2015
121
0
IMG-20160816-WA0004.jpgIk heb precies hetzelfde gedaan als wat je wilt.
Ik heb een kozijn gemaakt en daarin 2 stuks 40mm multiplex deuren gehangen.

Je hebt ze ook geïsoleerd met 2 aluminium lagen erin tegen het krom trekken. Dit is wel beter.

Nu heb ik dit niet gedaan omdat de platen heel duur zijn.
Nu is mijn garage wel geïsoleerd maar het hoeft er niet heel warm te zijn.

Als je multiplex gebruikt, gebruik dan wel een goede kanten sealer.

Het mooie is vaak wel dat je een kozijn voor je bestaande stalen deur kunt zetten. Dan haal je de bestaande stalen deur dus weg wanneer je er klaar mee bent.

Dit is wat ik heb gedaan, als hij te ver krom trekt.. Zet ik er wel een stalen koker op.

Ze zijn inmiddels mooi geschilderd en helemaal klaar, de stalen deur er achter gaat er binnenkort uit.

Er zijn vele mogelijkheden, een geïsoleerde sectionaal deur kan ook heel mooi zijn.
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.