lamentabele bevestiging stofafzuiging Festool Domino-frees

werkbank

Actieve deelnemer
30 dec 2012
404
0
betekom belgië
DSCN1998.jpg
Het aansluitstuk voor de stofafzuiging zit slechts vast met een kort boutje in een amper 3mm (?)dik gat met een veertje.
Daar hangt dan het gewicht van de afzuigslang aan te bengelen...:mad:
Geen wonder dat op de kortste keren bij het verticaal gebruik van de Domino,
de schroefdraad los komt te zitten en zo onherstelbaar beschadigd wordt.
Ik begrijp niet dat er voor zulk een dure machine er geen degelijker oplossing wordt aangeboden.:confused:
Zijn er nog mensen met zulk probleem?
 

WR1944

Oud hout
Jouw probleem heb ik niet maar de manier van aansluiten is inderdaad erg on-Festool. Het kunststof pijpstuk oogt zeker erg fragiel en ik ben dan ook voorzichtig met het er op wurmen van de slang. Ik doe dat met een draaiende beweging omdat voor mijn gevoel een op- en neerbeweging fataal kan zijn.
 

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
Hey hallo
Ik heb de mijne nu bijna tien jaar en geen problemen
Even contact zoeken met festool of de winkel waar je hem gekocht hebt
Het oogt inderdaad fragiel maar zoals gezegd bij mij geen probleem
Succes ermee en hou ons op de hoogte kunnen wij ook weer wat leren
Mvg Leroy
 

SereN

Actieve deelnemer
26 nov 2014
493
1
Aarschot
Ook ik heb hier nog geen problemen mee gehad, en ervaar deze verbinding niet als fragiel. Het gewicht van de afzuigslang is toch niet zó groot? Is de afzuigslang lang genoeg en/of de stofzuiger dichtbij genoeg? Bij verticaal gebruik leg ik de afzuigslang nogal eens over mijn schouder, voor een optimaal en spanningsvrij slangverloop (Afhankelijk van situatie).
Wat ik in het begin wel vond, is dat die slangaansluiting in de weg zat bij het gebruik. Mijn vingers klemden tussen de aansluiting en de machine. Tegenwoordig heb/merk ik dit niet meer, waarschijnlijk onbewust mijn greep/werkwijze aangepast.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.