3D schelp (figuurzaag)

Ronny63

Actieve deelnemer
24 aug 2014
690
28
Vlaams Brabant (be)
Mijn eerste figuurzaag projectje (met beginnersfouten) in notelaar, afgekeken van Steve Garrison.
Ronny
 

Bijlagen

  • DSC_4312 (Medium).jpg
    DSC_4312 (Medium).jpg
    40,5 KB · Weergaven: 253
  • DSC_4313 (Medium).jpg
    DSC_4313 (Medium).jpg
    44,8 KB · Weergaven: 253
  • DSC_4315 (Medium).jpg
    DSC_4315 (Medium).jpg
    42,1 KB · Weergaven: 253

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Knap gedaan Ronny. Heb je daarvan eerst een tekening gemaakt, of is het puur op gevoel gemaakt?
 

Ronny63

Actieve deelnemer
24 aug 2014
690
28
Vlaams Brabant (be)
Geen tekening vooraf, ik heb het gedaan zoals uitgelegd in de video, begonnen met een halve 2 eurocent af te tekenen op het hout en dan de grootste kant van het uitgezaagde stuk telkens aftekenen op het volgende te zagen stuk. Ik heb geroteerd met 4 schuine plankjes (+-18° hoek) waaruit de segmenten zijn gezaagd.
Ronny
 

Hubert

Actieve deelnemer
26 jan 2010
331
1
Maria Hoop (L)
Mooi gemaakt, alleen jammer van die lijmnaden, maar met die opmerking ben ik niet de eerste.
Voorbeelden genoeg en zo te zien weet je al waar de fout zit en wat let je om...
 
D

Dulcimer

Guest
Een houtsnijder in Beieren legde ik het probleem voor van de donkere lijmnaden; ik had het hout eerst gevlakt met een schaaf en daarna verder gevlakt op schuurpapier die ik op een glasplaat had gelegd. Deze houtsnijder zei mij dat de donkere naden een gevolg waren van het schuurpapier. Mogelijk verklaart dit de donkere lijmnaden Ronny. Anderzijds is het bijzonder moeilijk om bij deze kleine stukken hout de vlakken perfect passend te krijgen.
Desalniettemin vind ik je werkstuk goed geslaagd.
Groet,
Frans
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.