Lepels -1

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.171
352
Etten-Leur
DSC_0181.jpgDSC_0185.jpgDSC_0200.jpg

Hoi,

hierbij mijn eerste set lepels (een sla covert) wat nog even in de lijnolie staat en daarna droogt tot het hard geworden is; het hout is berken uit de eigen tuin en ik heb er bijl, mes, lepelmes en schraapstaal bij gebruikt. Er staat inmiddels een ander exemplaar 'in de steigers'.

grtz Hans
 

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.171
352
Etten-Leur
DSC_0246.jpgDSC_0247.jpg

-- hierbij het uiteindelijke resultaat, netjes in de olie en een beetje was erop. Inmiddels is de set over gegaan naar mijn jarige dochter.


groeten , Hans
 

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.171
352
Etten-Leur
Hi Edwin,

deze set komt uit de stapel openhaardhout uit eigen tuin. De berk is begin dit jaar geveld maar nat nee niet echt meer, daarvoor gaat het drogen wat te snel. De schors zat er nog wel op.

ik hoor dat het met 'greenwood' nog wat makkelijker zou gaan maar dat heb ik dus niet ervaren. Voor mijn gewone beeldhouwwerk heb ik meestal wat harder hout in de vingers. Veel snijwerk aan deze lepels heb ik op een bankje in de tuin kunnen doen..

Grtz Hans
 

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.171
352
Etten-Leur
Edwin,

Mooie werkstukken!

Het leren schort: onlangs bij one day only gekocht voor plm 70 euro. Zou in Nederland zijn gemaakt .... Het merk is van Return, wellicht kun je daar wat mee. Het schort is erg plezierig als ik op een bankje of zo zit en letterlijk uit de hand snij. Ik neem het ook mee op reis en kan op de hotelkamer verder werken:)

Ik gebruik het nu ook wel in de werkplaats maar dan is de toegevoegde waarde over een normale voorschoot niet zo duidelijk.

ik heb nog een paar stukken boom stam liggen en tzt maak ik daar een schaal uit, maar dan zat het weer aan de droge kant zijn, ik zoek een stuk nathout op in de buurt en zal het eens proberen.

hg Hans
 
Hahaha,

Ben jij er ook zo één die zijn snij- en bijtel set mee neemt op vakantie ?. Ik heb ooit een 2e hands setje van Kirschen gekocht wat enorm bevalt .
Het lijkt iets op deze set TC_Carving_Kit.jpg
Iedere zomervakantie maak ik voor de camping waar we op vertoeven een woods-/greenman uit hout wat ik daar heb gevonden.
Er hangen dus nu in Engeland en Frankrijk diverse woodsman :cool:.

Gr Edwin.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.