Vaasje Taxus

katma

Actieve deelnemer
18 feb 2013
477
0
Deventer
houtdraaiwerken.nl
Strak draaiwerk en mooi stukje hout. De vorm spreekt mij persoonlijkwat minder aan. ik had de bovenkant iets minder naar binnen laten lopen of juist iets eerder begonnen zo dat het wat geleidelijker was gegaan. Maar das uiteraard een persoonlijke smaak. en gelukkig draaien we niet allemaal de zelfde vorm:)
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.693
2.568
Gaanderen
Leuk gedaan. Kwa vorm had ik andere keuzes gemaakt. Het is echter niet mijn maar jouw vaas. Vaak kunnen kleine veranderingen veel verschil maken.
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.922
847
Oss
Leuk gedaan. Kwa vorm had ik andere keuzes gemaakt. Het is echter niet mijn maar jouw vaas. Vaak kunnen kleine veranderingen veel verschil maken.

Wim soms ben je kwa vorm ook een beetje afhankelijk van de vorm van het stuk hout.
In eerste instantie wist ik echt niet wat ik ervan moest maken.
Wilde er eerst plankjes van zagen, maar toch maar besloten om er iets van te draaien.
Zelf vind ik de vorm best geslaagd, al moet ik zeggen dat deze op de foto's niet echt goed uitkomt. (zal wel aan de fotograaf liggen:eek:)
Maar wat zou jij eventueel aan de vorm willen veranderen?
Bedankt voor de reacties.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.693
2.568
Gaanderen
Ik heb dit probleem ook wel eens. Als het bijna klaar is zie ik dat het niet naar mijn zin is. Ik zou of de gehele voet eraf halen . En ik deel de mening van katma dat de vaas iets te veel naar binnen loopt.
 
Hij is erg mooi hoor! Geweldig hout om mee te werken, maar helaas vrij zeldzaam:(

Ik denk dat als je de diameter van de voet wat kleiner had gemaakt de bovenkant van de vaas ook wat mooier uit zou komen.
Zelf draai ik zelden tot nooit vazen(hoewel ik er nog een hele berg hout voor gereserveerd heb...) en ik vindt het meestal ook moeilijk om de vorm van een vaas goed uit te laten komen, zonder telkens dezelfde vormen te moeten gebruiken.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.