Freestechniek

P

Pel

Guest
Ik krijg er toch kippenvel van Fons, in een automatische reactie ging ik een halve meter terug met mijn rolstoel tijdens het afspelen. Hij zal wel weten wat hij doet maar er zaten toch behoorlijk grote frees wielen op die as, zonder beveiliging en zonder afzuiging!

Groet Pel.
 

tuoh

Oud hout
Niet veel mis mee vind ik, enkel zijn mallen zijn wat aan de korte kant. Maar dat blad van de machine is een groter pijnpunt, dat is namelijk niet vlak, sommige ringen zitten ook wat hoger dan het blad. Van een blokje parafine hebben ze ook nog nooit gehoord zo te zien, doorvoeren gaat redelijk stroef. Maar de man weet waar ie mee bezig is, te zien aan de tweede doorvoer van de profileringen om de schroeiplekken op het hout (Am. Kersen) weg te frezen. Zijn er verbeterpunten, ja, maar zelf heb ik ook (zelfs nu nog) zo gewerkt bij spintelwerk:D Ben dus slecht geplaatst om hier over te oordelen:p
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.039
2.576
Ik zie in de werkwijze niets bijzonders. Ik zou wel gek worden van de rondtollende spanen. Hij lijkt wat vermogen tekort te komen voor de maat frezen die hij gebruikt. Ik zou alles in twee stappen frezen.
 

Ronald L.

Post veel
29 okt 2011
1.937
8
z.o. brabant
Valt onder: Hoe het niet moet, maar zo kan het wel.
Met pennen slaan komt hij of vermogen te kort of het blok is niet scherp genoeg. De camera vertekend m.i. 't beeld een beetje, zijn handen lijken strak langs de freeskop te gaan, maar het werkstuk is wel redelijk breed.
Het is wel krullen happen op deze manier.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.655
2.535
Gaanderen
Ik heb een paar keer geholpen met freeswerk op een felder combinatie machine 7.5 kw. Met aanvoer rollen en afzuiging. Ik heb diep respect voor dergelijke machines. Ik blijf graag aan de veilige kant staan.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.