beginner materiaal?

noduss

Nieuw lid
5 aug 2016
4
0
hallo allemaal, heb vroeger op school wel wat gedraaid, wil nu eens kijken of het wat voor mij is- wil dus niet teveel investeren, en dacht aan een door boormachine aangedreven bankje, ben dit 2dehands tegengekomen, is dit de moeite? ik zou wat kleine kommetjes willen draaien...
metabo.jpg ik zou er 35 euro voor moeten geven, is dit een goed idee... een sterk boormachine heb ik wel, 1500 watt dacht ik?
ik hoor het graag!
alvast bedankt,
mvg,
bob
 

katma

Actieve deelnemer
18 feb 2013
477
0
Deventer
houtdraaiwerken.nl
Hallo Noduss,
Mijn advies is niet doen. Met een bankje als deze kun je alleen iets tussen de centers draaien en een kommetje of schaaltje gaat al niet lukken omdat je daar een vierklauw of faceplaat voor nodig hebt om het schaaltje in op te spannen. Ik zou even verder kijken naar een bankje waar je dus ook een vierklauw op kunt plaatsen.
 

noduss

Nieuw lid
5 aug 2016
4
0
ok, veel dank voor het antwoord... kan je me wat aanraden dan? en is die klauw echt nodig? is om 'slippen' tegen te gaan neem ik aan? ik ben een beginner, mijn excusues... wat jij bedoelt is dat het hout slechts aan 1 zijde ingeklemd wordt neem ik aan... als ik met 2 klempunten werk zou ik idd verlies lijden bij het eerste kommetje, ik wil namelijk proberen meerder kommetjes uit 1 'stronk' te draaien, bij 2 centers kan ik idd het eerste niet uithollen, maar de rest wel... maar dus, wat raad je me aan om dan als eerste goedkope bankje te kopen? alweer bedankt!

Hallo Noduss,
Mijn advies is niet doen. Met een bankje als deze kun je alleen iets tussen de centers draaien en een kommetje of schaaltje gaat al niet lukken omdat je daar een vierklauw of faceplaat voor nodig hebt om het schaaltje in op te spannen. Ik zou even verder kijken naar een bankje waar je dus ook een vierklauw op kunt plaatsen.
 

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.424
686
Emst
Dat is een draaibank voor een verzamelaar, niet aan beginnen.
Ga eerst eens bij een houtdraaier kijken.
Als je aangeeft waar je ongeveer woont is er altijd een houtdraaier in de buurt.
Als je er om vraagt kan je waarschijnlijk ook even zelf draaien.
 

noduss

Nieuw lid
5 aug 2016
4
0
:) ik woon in belgisch limburg, de buurt van genk, en ik ken idd wel een schrijnwerker... bedankt voor je antwoord! groeten, bob
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Niet doen die draaibank !! Inderdaad gewoon eens kijken bij andere houtdraaiers en dan kom je al snel tot een goede keuze.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.