Bessey pijpenklem H-34

Ruudjw

Nieuw lid
15 dec 2013
17
2
Collega's,

Weet iemand welke draad nodig is voor de pijp die in de Bessey pijpenklem H-34 moet? Het is 3/4 pijp, ik ging ervan uit dat het gaspijp/gasdraad was, maar een nippel die ik geprobeerd heb wil niet passen. Kan kwestie van doorzetten zijn, maar ik weet het liever zeker.

Handige klemmen overigens: http://www.mytoolstore.nl/bessey-bu..._medium=free&gclid=CObtzdjOqs4CFVTNGwodLpcAFw

Alvast bedankt,

Ruud

imagepng
 
Laatst bewerkt:

flyer

Actieve deelnemer
26 dec 2013
445
1
Meerssen
Daar hoeft volgens mij geen schroefdraad op te zitten,
de metalen plaatjes zorgen ervoor dat de pijp niet verschuiven kan, in een richting, dat dan weer wel..
 

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.785
933
Leeuwarden
Dat geldt voor de ene kant, de ander kant moet je met een snij-ijzer een tapse 3/4 gasdraad op snijden.

Fons

Zie ook mijn topic hierover.
 
Laatst bewerkt:

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.785
933
Leeuwarden
Ik heb overigens onlangs maar een setje snij-ijzers gekocht bij HBM omdat ik binnenkort een flink aantal kortere pijpklemmen wil maken. Daar bij wil ik de oplossing van Tuoh gebruiken om met verbindingssokken langere pijpklemmen te kunnen samenstellen uit de kortere delen. Zie daar voor het topic van de laatst vermelde link.....

Fons
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.113
241
Goeree-Overflakkee
Die 21 euro is al niet veel meer dan de (inmiddels) 17 euro van die van Mannesmann. Sinds ik in mijn huis de oude gasleiding heb laten vervangen, heb ik geen tekort meer aan stalen buis met schroefdraad. Een verbindingsbus is nog wel een goed idee. Daar ga ik eens naar op zoek.
 

rmenkveld

Post veel
7 mrt 2015
1.695
99
Utrecht
Die 21 euro is al niet veel meer dan de (inmiddels) 17 euro van die van Mannesmann. Sinds ik in mijn huis de oude gasleiding heb laten vervangen, heb ik geen tekort meer aan stalen buis met schroefdraad. Een verbindingsbus is nog wel een goed idee. Daar ga ik eens naar op zoek.

vente-exclusive.nl had ze een maand of twee terug voor €9.90 van Mannesmann, gelijk 6 setjes besteld. Afgelopen vrijdag eindelijk binnen gehad :)
Was een fijne deal!
 

lefte

Actieve deelnemer
29 jul 2014
35
2
normaal gezien moet die nippel wel zo passen (tenzij de nippel een afwijkende maat heeft).

heb overlaatst ook een stuk of 10 bessey klemmen gekocht voor 19€/stuk via een duitse webshop (https://www.werkzeugstore24.de/Bess...zwinge/Bessey-Rohr-Schraubzwinge-BPC-H34.html). als je er genoeg neemt, of iemand in duitsland kent, is de verzendkost van 13 zo terug verdiend. Heb wel even een mailtje moeten sturen omdat er telkens maar een beperkt aantal klemmen beschikbaar was in de webshop.
 

gasman

Actieve deelnemer
1 feb 2012
201
2
Schoonebeek
Die klemmen heb ik ook.
Inderdaad gewoon 3/4" gasdraad, ik had nog een oud koffertje staan met draadsnijgereedschap van mijn vader die vroeger loodgieter was.
Spul is meer als 40 jaar oud denk ik, maar werkte goed.

Die klemmen zijn van gietijzer, het kan best zijn dat er in dat schroefdraad een braampje, verf of gietgal zit waardoor het niet goed past.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.