Plaatsing van Hettich Quadro 4D V6 Silent systeem

seb

Post veel
8 feb 2013
919
3
Anzegem
Voor een nieuw projectje ben ik geremde ladegeleiders gaan halen van Hettich. Ik heb hier geen ervaring mee en de handleiding die bij de ladegeleiders zit lijkt me wat onduidelijk... Is hier iemand met ervaring over het plaatsen van dergelijke geleiders of iemand die er een goed filmpje over heeft?
Mijn probleem start al bij de lades die ik in 18mm gefineerd mdf wou maken... op de handleiding staan enkel specificaties voor zijkanten van <of gelijk aan 15mm en 16mm. Kunnen deze geleiders dan niet gebruikt worden voor 18mm zijkanten, of moet ik aan de onderkant een stukje affrezen om aan 16mm te komen?
Bestaan er betaalbare malletjes voor het voorboren van de benodigde gaten? Op de schets staan zoveel afmetingen...
Ik heb nog maar een 20-tal lades gemaakt en deze heb ik voorzien van goedkope geleiders, gezien het nu om lades van zwevende nachtkastjes gaat wou ik iets degelijkers, maar ik zie het plots niet zo goed meer zitten...:confused:
 

seb

Post veel
8 feb 2013
919
3
Anzegem
Ik had hetzelfde probleem, gebruikte 20mm eiken zijkanten, en moest er dus minimaal 4 mm af frezen, aan de binnenkant. Met de cirkelzaag ging het wel een stuk sneller.

Heb je dan over de volledige hoogte van je plank 4mm verwijderd, of enkel op de onderste 13mm?
 

martie

Actieve deelnemer
28 nov 2010
88
18
Groenlo
Hallo Seb,

Ik heb ze ook een aantal keren gebruikt. Mooie ladegeleiders met goede verstelmogelijkheden. De handleiding is volgens mij duidelijk. De zijkanten kunnen maximaal 16 mm dik zijn. Die 16 mm geld voor de volledige hoogte en niet alleen onderaan. Als je dikker gebruikt gaan de zijkanten schaven tegen de corpus.
Voor de werking zie bijgaande link:
https://www.youtube.com/watch?v=fU56U_LKsl4 of zoek op youtube.