Plaatsing van Hettich Quadro 4D V6 Silent systeem

seb

Post veel
8 feb 2013
919
3
Anzegem
Voor een nieuw projectje ben ik geremde ladegeleiders gaan halen van Hettich. Ik heb hier geen ervaring mee en de handleiding die bij de ladegeleiders zit lijkt me wat onduidelijk... Is hier iemand met ervaring over het plaatsen van dergelijke geleiders of iemand die er een goed filmpje over heeft?
Mijn probleem start al bij de lades die ik in 18mm gefineerd mdf wou maken... op de handleiding staan enkel specificaties voor zijkanten van <of gelijk aan 15mm en 16mm. Kunnen deze geleiders dan niet gebruikt worden voor 18mm zijkanten, of moet ik aan de onderkant een stukje affrezen om aan 16mm te komen?
Bestaan er betaalbare malletjes voor het voorboren van de benodigde gaten? Op de schets staan zoveel afmetingen...
Ik heb nog maar een 20-tal lades gemaakt en deze heb ik voorzien van goedkope geleiders, gezien het nu om lades van zwevende nachtkastjes gaat wou ik iets degelijkers, maar ik zie het plots niet zo goed meer zitten...:confused:
 

seb

Post veel
8 feb 2013
919
3
Anzegem
Ik had hetzelfde probleem, gebruikte 20mm eiken zijkanten, en moest er dus minimaal 4 mm af frezen, aan de binnenkant. Met de cirkelzaag ging het wel een stuk sneller.

Heb je dan over de volledige hoogte van je plank 4mm verwijderd, of enkel op de onderste 13mm?
 

martie

Actieve deelnemer
28 nov 2010
88
18
Groenlo
Hallo Seb,

Ik heb ze ook een aantal keren gebruikt. Mooie ladegeleiders met goede verstelmogelijkheden. De handleiding is volgens mij duidelijk. De zijkanten kunnen maximaal 16 mm dik zijn. Die 16 mm geld voor de volledige hoogte en niet alleen onderaan. Als je dikker gebruikt gaan de zijkanten schaven tegen de corpus.
Voor de werking zie bijgaande link:
https://www.youtube.com/watch?v=fU56U_LKsl4 of zoek op youtube.

Er zijn wel mallen voor het boren van de gaten voor de ladegeleiders. Die zijn echter behoorlijk prijzig. Je kunt het ook zonder mal monteren. Als je de tekening goed bekijkt zie je dat het voorste gat op 37mm van de voorkant van de corpus komt. Je gebruikt dan het derde gat van de ladegeleider en schroeft dat vast. Vervolgens met een goede winkelhaak de ladegeleider haaks houden en de andere gaten boren. Het beste gaat dat met een centreerboor.

Veel succes
Martie
 
Laatst bewerkt:

jjjlll

Actieve deelnemer
Heb je dan over de volledige hoogte van je plank 4mm verwijderd, of enkel op de onderste 13mm?

Sorry Seb voor de late reactie,ik zat midden in een verhuizing.
Persoonlijk vond ik de documentatie van Hettich niet echt helder, met als resultaat dat de zijkanten van de laden niet pasten. Daarnaast, mijn laden waren iets te kort, dus moest ik aan de achterkant nog een stukje wegzagen/ frezen.
Alles bij elkaar een hoop gedoe.
Het eind resultaat was wel weer prachtig, degelijke geleiders,maximaal uittrekbaar, goed voor zware belasting.

Joep

dressoir 0.7 maten.jpg
20160318_160804_resized.jpg
20160318_160901_resized.jpg
20160318_175340_resized.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.