Gezocht: Beam Machine of Lumbar Maker in NL

kalebas

Actieve deelnemer
5 jun 2013
38
0
Wilnis
Beste forumleden,

Ik ben op zoek naar een beam machine of lumbar maker (soort chainsaw mill). Dit ivm het in de lengte zagen van boomstammen. Ik zie ze wel te koop ver buiten Nederland, maar hoop het gewoon in eigen land te kunnen kopen. Voor de duidelijkheid heb ik 2 foto's. Iemand enig idee waar ik dit kopen kan in Nederland?

Beam Machine.jpgLumbar maker Haddon.jpg

Groet, Bas
 

Rob van Rotterdam

Actieve deelnemer
16 okt 2010
142
2
Ik ken de machine niet, maar als ik afga op hetgeen ik op de twee foto's zie, vraag ik me af of ik zo'n apparaat zou willen hebben, want als de kilo's wegende en trillende kettingzaag uitsluitend wordt vastgehouden door een klem op het zaagblad, dan ben ik niet overtuigd van de veiligheid.
 

golddigger

Actieve deelnemer
22 jul 2010
241
0
als je bereidt bent een gat te boren door je blad is dit erg eenvoudig zelf te maken. Ik denk er zelf ook over na.
 

kalebas

Actieve deelnemer
5 jun 2013
38
0
Wilnis
Dank voor de reacties zover.
@ Rob, ik zal voorzichtig zijn, oppassen idd.
@ golddigger, ik kan niet lassen en heb niet de juiste stukken staal en gereedschappen. Maar lijkt me anders idd prima te doen.
@ mans, net an te prijzig��
@ Roeliepoelie, idd het overwegen waard, echter toch nog wat boven budget.

Ik zal nog eens verder zoeken.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.