Profiel Lijst Maken

P

Pel

Guest
Petje af Ernest, prachtig ouderwets handwerk, als je na gedane arbeid in je stoel zit, en naar de lijst kijkt mag je daar gerust trots op zijn.

Groet Pel.
 

usernaamvergeten

Actieve deelnemer
1 mrt 2013
594
15
Prachtig, echt vakwerk! Dit staat ook nog op mijn To-Do lijstje om te leren, ben al begonnen met een collectie profielschaven, hollen en ronden bij elkaar te verzamelen. Al zal ik beginnen met klein lijstwerk om wat ervaring op te doen voor ik aan de grotere lijsten en architraven begin :)
 

Ernest Dubois

Post veel
7 jun 2013
1.032
2
shinglemaker.wordpress.com
Geweldig! Van dit soort filmpjes wordt ik erg blij!
Bedankt coko, unv en Pel
Dit is een ingekort versie van de video anders zat er te veel bytes op om hem op internet te plaatsen, 8 min ipv 17 min - voor de video hoor, het maken duurde veel langer.

Over dat maken gesproken, volgens mij in landen zoals Engeland en de VS is het typische zo'n grote lijst uit meerder onderdelen op te bouwen in tegenstelling tot Nederland waar het uit een stuk hout is gemakt en daarom was het gebruikelijk een schaaf zoals de varken te gebruiken om de diepte groeven te maken, misschien, het is een vermoeden en niet een zekerheid.
 
Laatst bewerkt:
P

Pel

Guest
Ik ga een heel eind mee met je stelling over het gebruik van het varken Ernest.

Groet Pel.
 

Aeschere

Nieuw lid
24 jul 2016
21
1
Dat ziet er erg goed uit, top!

Is het niks voor je om trainingsvideo's te maken? Volgens mij heb je een hoop kennis waar je een hoop mensen mee kan helpen. Persoonlijk ben ik bijvoorbeeld erg benieuwd naar je bijl technieken.
 

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
Hey hallo erg mooi en knap
Leuk dat je er een video van hent gemaakt blijf dit vooral doen
Zodat andere het ook kunnen leren
Want er is weinig video matriaal van dit soort technieken
Mvg Leroy
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
Prachtig om iemand met deze oude technieken aan het werk te zien.
Wat ik wel grappig vond waren die 2 eieren op 3.17 die daar zo mooi naast die lijst blijven liggen.
Mvg,:).
 

Ernest Dubois

Post veel
7 jun 2013
1.032
2
shinglemaker.wordpress.com
Prachtig om iemand met deze oude technieken aan het werk te zien.
Wat ik wel grappig vond waren die 2 eieren op 3.17 die daar zo mooi naast die lijst blijven liggen.
Mvg,:).
Ik maak af en toe videos en die zijn te vinden maar niet op de bekendst video forum. Bijvoorbeeld ik was laatst een aan het maken over hoe ik een nieuwe steel op mijn hooivork plaatst maar op eens was de accu van de kamera leeg.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.