Wie herkent dit logo?

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.281
147
Enkhuizen
Vanavond benaderde een vriend me met een vraag.
Hij had een of andere multimachien (roestbak) gekregen en helemaal uit elkaar gehaald. Het ding schijnt te kunnen zagen, boren, schuren en polijsten.
Aan mij de vraag of ik aan de hand van het logo (rugzakker) de fabrikant kon achterhalen.
Ik herken het logo niet, maar wellicht wel iemand van de bijna 15.000 forumleden.
Ik heb om meer info en foto's gevraag maar nog niet ontvangen.

IMG_0784.jpg
 

Nerf

Actieve deelnemer
26 jun 2016
573
283
Ik heb het nog via google image search geprobeerd, maar die bakte er ook niets van:
- in eerste instantie (hele plaatje), vond 'ie het heavy metal
- Met een gecropt plaatje vondt 'ie het een zebra

IMG_0784__.jpgIMG_0784_.jpg
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.281
147
Enkhuizen
Dit is een wat completer plaatje van het object.
Heeft 35 jaar niet gedraaid.
Was ooit van een schilder die er glaslatten op zaagde en verfschrapers er op sleep.
Misschien dat dit wat meer houvast geeft in de speurtocht.

IMG_0788.jpg
 

Swake

Actieve deelnemer
27 apr 2014
155
0
Wel een eigenaardige machine. Ik snap niet goed hoe bvb het boren hiermee praktisch/handig kon zijn.
 

WR1944

Oud hout
Het ziet er naast vreemd ook wel robuust uit. Is er nergens een typeplaatje te vinden?
Het logo lijkt me een wandelaar die het ruigere terrein opzoekt. M'n eerste ingeving was Noorwegen maar het kan ook Zweden zijn of een Duitstalig land met bergen.
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.769
738
Enschede, Twente
Het plaatje verbeeldt een Wandergeselle — een in Duitsland nog bestaand fenomeen. Wie na een opleiding tot vakman leerling-af was, ging als rondzwervende gezel aan de wandel om ervaring op te doen. Na terugkeer deed men veelal een meesterproef en kon zich dan vestigen (als dat door de branchegenoten toegestaan werd). De kleding ('uniform') varieert naar gelang de streek.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.