Nieuwe tafelzaag nodig

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.689
2.567
Gaanderen
Geppetto voor wat ik ervan weet heb je hiervoor een behoorlijke dhz zaag.
Deze heeft een compleet andere geleiding dan jouw bosch. Ik heb het eerste model van deze serie verkocht ,toen ik nog mijn winkel had. Gelukkig niet teveel besteld want ik vond het erg licht spul. Rendew heeft volgens mij ook een harvey of yet.
 

LeonvB

Post veel
23 nov 2014
869
184
Wat vond je nu eigenlijk erg licht: de Harvey of de Bosch? Want het is mij niet heel erg duidelijk.
 

Knutselaertje

Actieve deelnemer
21 jul 2014
493
1
Misschien voor de helft van het geld de bosch gts10xc ( wat al flinke upgrade is) kopen en van de rest nog mooi ander ( of meerdere) speeltjes ��
 

emy

Actieve deelnemer
9 okt 2013
111
0
Eigenlijk vreemd dat men naar nieuw kijkt.
Ga opzoek naar gebruikte machines van de vakman,deze doet vaak uitstekende machines van de hand omdat hij weer naar een nog hoger segment gaat en daar kan geen nieuwe harvey of bosch tegen op en zelfs de prijzen zijn dan nog aantrekkelijker.
Beter een profesionele machine van 15 jaar oud dan een top `hobby`machine.
 

Geppetto

Actieve deelnemer
18 mrt 2014
31
0
Dank u, ik zal schrijven in het Engels, omdat Google Translate do het niet good.
First I understand that moving from the Bosch to Harvey is a huge step and that there are other machines, as suggested in the middle,
I have been working for 3 years with this machine and I like to make furniture, not to sell, just as an hobby, but I like the machine to be precise.
I aligned the Bosch so many times that I just has enough now.
From the images below you can see that I have totally modified it, the fence system which is still not precise is much better than the original one.

The question I had about the money is not because I don't want to pay, I am OK to pay that price, but I don't know the dutch market
and that was the first site I found with semi professional machines, maybe you know other re-sellers that have better price for similar machines.

I will not go back to a contractor saw, I will get a full stand alone machine.

Many Thanks


20160726_082738.jpg20160726_082712.jpg
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.087
2.601
Zoek op markplaats een wadkin of startrite. Een knappe machine moet je voor minder dan 500 euro kunnen kopen. Is vergelijkbaar met de harvey, wat mogelijkheden betreft.
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
en wat kun je er over vertellen over de machine?

Ben er zelf ook al een tijdje naar aan het kijken
 

Viepert

Actieve deelnemer
16 mrt 2014
599
3
Heerhugowaard
Ook ik zat eerst naar een Harvey te kijken. Door ruimte(gebrek) voor een Dewalt 7491 gegaan. Geen spijt van gehad. In de toekomst en als ik door blijf gaan met klussen dan zou ik ook graag zo'n "Amerikaanse" zaag willen hebben. Dit wordt dan echter wel een SawStop. Via Facebook contact gehad met hun en ze zijn nu bezig om het Europese gedeelte op te zetten. Tegen de tijd dat ik de Dewalt beu ben dan zullen die er al zijn denk ik.
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Ook ik zat eerst naar een Harvey te kijken. Door ruimte(gebrek) voor een Dewalt 7491 gegaan. Geen spijt van gehad. In de toekomst en als ik door blijf gaan met klussen dan zou ik ook graag zo'n "Amerikaanse" zaag willen hebben. Dit wordt dan echter wel een SawStop. Via Facebook contact gehad met hun en ze zijn nu bezig om het Europese gedeelte op te zetten. Tegen de tijd dat ik de Dewalt beu ben dan zullen die er al zijn denk ik.


Viepert; Bosch brengt ook een zaag uit met een vergelijkbaar systeem.
Het verschil is dat bij sawstop je blad vernieuwd moet worden en bij Bosch niet (als ik het goed heb)
Goede kans dat dit ook in Europa op de markt gaat komen.
http://www.digitaltrends.com/home/bosch-reaxx-table-saw/
 

Viepert

Actieve deelnemer
16 mrt 2014
599
3
Heerhugowaard
I know Willem, maar dat is ook een contractor zaag. Als ik ooit ga upgraden dan wordt het een cabinetzaag met gietijzer blad.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.