UJK Technology MFT

Den Deze

Actieve deelnemer
4 apr 2010
661
0
Keerbergen, België
Mailtje in mijn inbox gekregen van axminster, met daarin een MFT van UJK.
Lijkt me op het eerste zicht ook heel handig in gebruik en bovendien scheelt het wel een pak in prijs:

MFT met parf dogs +/- 322€
MFT met twist dogs +/- 358€

Het is handig dat je met de parf/twist dogs in het bovenblad en in de zijkant een mooie rechte verbinding kan maken (zie Youtube rond 2:30

Een kale Festool MFT zit rond de 520€, eentje met alles op en aan zo'n 640€.
Toch een aanzienlijk verschil en wou dit even delen :)
 

GH1

Post veel
8 aug 2017
1.181
214
Breda en omstreken
Een oude thread, ik weet het.... maar toch een reactie.

Een paar dagen geleden heb ik als 2e werkbank/blad een UJK MFT (alleen het frame) afgeleverd gekregen, en ik ben positief verrast. Redelijk goed ontwerp en fatsoenlijke fabricage en assemblage. Samen met het Festool MFT blad en de schragen die in had staan zet ik nu in een korte tijd een werkbank neer die zowel stevig is als functioneel. De klemmogelijkheden die de dog holes bieden zijn goed bruikbaar net zoals de bench dogs met twist variant die ze hebben bedacht. Mezelf ook gelijk een drietal Parf super dogs cadeau gedaan en ook die bevallen prima, ze zitten mooi gecentreerd in de gaten en als laag stootblok zijn ze omgedraaid ook prima bruikbaar.

Niet alle functionaliteit van de MFT3 maar alles bij elkaar was ik voor €275 klaar. Hangt in de berging aan de wand dus ook dat is handig.
 
Laatst bewerkt:

arjaano

Actieve deelnemer
27 jan 2017
314
78
Rotterdam
In feite dus een torsion box frame?

Kan je voorrekenen hoe je aan die €275 komt?

Groet,
Arjaan
 

GH1

Post veel
8 aug 2017
1.181
214
Breda en omstreken
Mwa... het is een beetje kretologie, het principe blijft hetzelfde. Maar inderdaad geen onderblad en een bovenblad van Axminster / Festool / of eigen fabricaat. De constructie is zodanig dat het blad vlak ligt en je eventueel de bouten voor de bevestiging (in het Festool blad) kan gebruiken. Door de inhammen in de zijkant kan je klemmen en ook eenvoudig bij de onderkant van het blad om bijvoorbeeld je bench dogs te bevestigen.

Voor de kosten kwam ik uit op:
Frame van Axminster: € 120
MFT blad van Festool (via Toolnation): € 90
Stanley 1-92-980 schragen (Amazon.de in de kerst aanbieding): € 60
en nog een paar vuren balkjes om op de schragen te leggen zodat de afstand gefixeerd is en het frame vast ligt.

Een verbazingwekkend stevige constructie, en het blad was gelijk helemaal vlak en heeft flink wat mogelijkheden om te klemmen. Een prima mobiele oplossing om snel een extra werkblad te creëren, en eenvoudig op te bergen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.