Demontable learning booth

justarby

Actieve deelnemer
2 nov 2015
33
0
Hello everybody,
how are you?

I Have make this post on English because my Dutch is still not that good that I can write but you can answer on Dutch.
Project that I have to make has to be demountable so I am wondering if you can help with a good tip.

My idea is to use:
Verbindingsbeslag Solid MF, 2-delig
Rampa moffen type
2951202_intl_ipic1.jpg7500100_intl_ipic_1.jpgSIDE.jpgArby.jpg

Project will be made from th multiplex 18 mm and wil have a frame from WOOTEX.

Thanks for your time



 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Zoals gevraagd een reactie in het nederlands.
Rampamoeren zijn zeer geschikt. Het lastigste is om ze recht in het gat te schroeven. Het andere beslag is nieuw voor mij. Ik kan hierover weinig zeggen. Het is lastig om er meerdere zo uit te meten en plaatsen dat het perfect past. Ik zou met een freesmal werken.
 

Heckemann

Post veel
9 feb 2011
1.181
3
zoetermeer.
Lang geleden met zo'n soort verbindingsbeslag demontabele transportkooien voor dieren gemaakt die precies pasten op aluminium vliegtuigpallets. Het beslag wat ik toen gebruikte lijkt veel op de afbeelding hierboven, maar er was voorzien in een doorlopend gat waar een zekerende splitpen in kon. De plaatsing van de twee delen komt heel precies, die dingen hebben alleen voldoende sterkte als ze precies in elkaar gepast kunnen worden, maar dan zijn ze ook verbazend stevig. Wel voldoende gebruiken, zodat een stijf geheel wordt verkregen. Ik ken ook nog uitvoeringen die dubbel haaks verbinden of driedubbel op een hoek, maar kan geen afbeelding vinden nu. Idem, er is een uitvoering met een kliksluiting die bij inschuiven "op slot" klikt en middels een pal weer geopend kunnen worden.

Rampamoeren zijn zoals Wim al stelt inderdaad lastig recht in te draaien. Ik gebruik daarvoor het volgende trucje (met dank aan vriend Frank): Neem een passende bout van ongeveer 100 mm lengte. Doe daar omheen een stukje koperen pijp die smaller is dan het boorgat voor de rampa. Leg er een ringetje om, met een likje vaseline aan de onderkant, schroef dan de rampamoer er op. Zet een passende dop op je schroefmachine en draai dan het geheel rechtstandig en snel in het gat tot de moer op zijn plek zit. Draai dan de bout er weer uit, het ringetje en de vaseline zorgen er voor dat het makkelijk lost. Door de lengte van het geheel laat het zich makkelijker sturen en kan je de moer er beter recht indraaien. Dit werkt overigens niet als je de rampa's wil vastlijmen in het gat zoals wel eens wordt geadviseerd, de lijm werkt als smering en de bout lost dan niet maar de moer draait er gewoon weer uit als je probeert de bout er uit te draaien :rolleyes:

Succes!!

Groet, Rob.
 

The Boktor

Uitgevreten hout
2 mrt 2016
1.534
254
Plaats ipv het koperen buisje 2 (contra)moeren dan is het universeler qua lengte en bij het terug/los-draaien komen er ook geen "losdraaikrachten" op de rampamoer meer.
 

justarby

Actieve deelnemer
2 nov 2015
33
0
Thanks a lot for your time.My problem is also that frame is made from WOOTEX and it is very strong material.
 

justarby

Actieve deelnemer
2 nov 2015
33
0
Ik gebruik het liefst de minifix, die kan je ook netjes afdekken met bijgeleverde plastic doppen, behalve wit heb je ze ook wel in bruin dacht ik.
Hier op tekening; https://davelers.com/32mm/Basics/images/old/minifix.gif
http://www.pgz.eu/fr/serrurerie-fr/...binders-fr/kastverbinders-minifix-wit-fr.html
https://www.google.nl/search?q=kast...Ig#tbm=isch&q=kast+verbinders+minifix&imgrc=_

Hello
That was my first idea but I think that it is to heavy construction for minifix.
Maybe they are some stronger once?
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
minifix is gewoon staal dus redelijk sterk denk ik.
Eerst boor je de gaten en dan gebruik je de minifix dus dat boor je niet in je frame maar pas je toe als de gaten geboord zijn.
Met de minifix houdt je het frame bij elkaar, je schroeft dus niet in het frame.
Anders bel je even en vraag je of dat geschikt is.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.