Hallo

Dave78

Nieuw lid
23 jul 2016
1
0
Hallo,

Mijn Naam is Dave (38 jaar) en ik ben nieuw op het forum. Ik woon in Leer (Duitsland) en moest van mijn Dokter een hobby zoeken, zodat ik zou inzien dat er meer in het leven is dan alleen mijn werk en op deze manier tevens leer ontspannen. Wilde eerst fotografie gaan doen, maar kwam tot de conclusie dat ik uiteindelijk qua bewerkingen toch weer achter een computer zit en voor je het weet je toch weer e-mails aan het beantwoorden bent en uiteindelijk weer met werk bezig.

Dus op zoek naar een andere hobby, toen ik mijzelf de vraag stelde, wat vond ik vroeger leuk, dan kwam ik al snel bij iets met hout terecht. Vond vroeger op school handarbeid altijd een prachtig vak. Vandaar dat ik dus nu als hobby heb gekozen voor houtbewerking, en weet het zal wel enorm standaard zijn en zoo 2013, maar ga beginnen om meubels te maken van steigerhout, zijn een jaar geleden verhuist en kan nog wel wat kasten en tuinmeubelen gebruiken.

Gezien het feit ik voor 2 jaar terug nog geen gat in de muur kon boren gaat dit een leuke uitdaging worden, ik leer snel en heb geduld, als ik zie wat ik aan klussen doen in 2 jaar al heb geleerd moet dit ook goed gaan komen, daarbij heb geen haast en heb de tijd.

Ben afgelopen week begonnen met de garage op te ruimen en inmiddels een werkbank gemaakt. Ben nu aan het kijken wat voor apparatuur ik nodig heb, in het begin denk ik genoeg te hebben aan een;

- afkortzaag
- Kolomboormachine
- goeie accuboormachine
- Bandschuurmachine
- En zit er aan te denken om voor de handigheid een Drewel Multitool te kopen.

Mochten jullie hierover nog tips hebben, iets missen of iets onnodig vinden dan hoor ik het graag.

Projecten:
Wandplank ( voor het uitstallen van wat model auto's
Barkruk ( om aan mijn werkbank in de garage te kunnen zitten)
Bloembakken
Keuken Dressoir
Bijzettafel
Boekenkasten met verlichting.

Kortom genoeg te doen voor 2016, en heb er onwijs veel zin in. Hoop hier op het forum veel tips te kunnen krijgen/lezen en lekker te kunnen kletsen. Eventueel tekeningen met elkaar delen waar we allemaal wat aan hebben.

Mocht je vragen hebben stuur me dan gerust een PB.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.