Hallo, ik zal mij ook even voorstellen

Wim56

Actieve deelnemer
12 jun 2016
430
45
Zevenaar
Ik ben van kinds af aan al bezig met timmeren. Ben in 1970 begonnen op de LTS timmeren en heb die opleiding afgemaakt. Daarna ook nog metselen gedaan. Daarna MTS bouwkunde.
Maar houtbewerking was wel het mooiste.

In de jaren 70 ben ik ook begonnen met het verzamelen van handgereedschap. En wel die gereedschappen die nieuw waren, maar in feite niet meer zoveel werden gebruikt, door de opkomst van machines. Zo bezit ik een grote collectie (> 20) handzagen van gerenommeerde merken zoals Baier, Disston, Slack Sellar en Atkins. Ik heb zelfs een Disston D8 waar niet mee gezaagd is.
Ook heb ik een collectie Berg steekbeitels met een palmhouten handvat.

Maar mijn werk is uiteindelijk niet houtbewerken geworden. Dat betekent dat ik wel over veel kennis van werkwijzen beschik (ook boeken en oude bouwkundeboeken), zoals dat 45 jaar geleden gold.
Mijn kennis wil ik graag delen en misschien verkoop ik wel een deel van mijn collectie.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.