Lintzaag lint keuze

Kira

Nieuw lid
20 jul 2016
3
0
Beste iedereen,

De vraag zal ongetwijfeld eerder gesteld zijn maar na enig doorspit werk hier kon in zo 123 niet het antwoord vinden wat ik zocht.

Sind kort ben ik in het bezit van een Lintzaag machine, een record bs250. Ik ben compleet nieuw in lintzagen dus ik weet erg weinig over de do's en dont's, wat gebruik je waar voor en wanneer.
Na veel positieve reviews ben ik gaan kijken voor de tuffsaws. Ondanks de onwijs uitgebreide buyers guide, zie ik door de grote hoeveelheid verschillende zagen, door de bomen het bos niet meer.
Ik hoop dus dat iemand hier me misschien een beetje op weg kan helpen.

Wat heb ik nodig?
Ik zaag voornamelijk blokken lindenhout van maximaal 10 cm hoog en lager. Hier moet ik figuren uit kunnen zagen met niet al te strakke bochten.
Een zaag om lindenhout te herzagen van maximaal 10 cm hoog.
een "allround" zaag lint welke geschikt is voor verschillende zaag werk

Alvast bedankt voor eventuele antwoorden!
 

ornament

Post veel
29 nov 2011
2.444
538
Beste iedereen,

De vraag zal ongetwijfeld eerder gesteld zijn maar na enig doorspit werk hier kon in zo 123 niet het antwoord vinden wat ik zocht.

Sind kort ben ik in het bezit van een Lintzaag machine, een record bs250. Ik ben compleet nieuw in lintzagen dus ik weet erg weinig over de do's en dont's, wat gebruik je waar voor en wanneer.
Na veel positieve reviews ben ik gaan kijken voor de tuffsaws. Ondanks de onwijs uitgebreide buyers guide, zie ik door de grote hoeveelheid verschillende zagen, door de bomen het bos niet meer.
Ik hoop dus dat iemand hier me misschien een beetje op weg kan helpen.

Wat heb ik nodig?
Ik zaag voornamelijk blokken lindenhout van maximaal 10 cm hoog en lager. Hier moet ik figuren uit kunnen zagen met niet al te strakke bochten.
Een zaag om lindenhout te herzagen van maximaal 10 cm hoog.
een "allround" zaag lint welke geschikt is voor verschillende zaag werk

Alvast bedankt voor eventuele antwoorden!