Lintzaag lint keuze

Kira

Nieuw lid
20 jul 2016
3
0
Beste iedereen,

De vraag zal ongetwijfeld eerder gesteld zijn maar na enig doorspit werk hier kon in zo 123 niet het antwoord vinden wat ik zocht.

Sind kort ben ik in het bezit van een Lintzaag machine, een record bs250. Ik ben compleet nieuw in lintzagen dus ik weet erg weinig over de do's en dont's, wat gebruik je waar voor en wanneer.
Na veel positieve reviews ben ik gaan kijken voor de tuffsaws. Ondanks de onwijs uitgebreide buyers guide, zie ik door de grote hoeveelheid verschillende zagen, door de bomen het bos niet meer.
Ik hoop dus dat iemand hier me misschien een beetje op weg kan helpen.

Wat heb ik nodig?
Ik zaag voornamelijk blokken lindenhout van maximaal 10 cm hoog en lager. Hier moet ik figuren uit kunnen zagen met niet al te strakke bochten.
Een zaag om lindenhout te herzagen van maximaal 10 cm hoog.
een "allround" zaag lint welke geschikt is voor verschillende zaag werk

Alvast bedankt voor eventuele antwoorden!
 

ornament

Post veel
29 nov 2011
2.444
538
Beste iedereen,

De vraag zal ongetwijfeld eerder gesteld zijn maar na enig doorspit werk hier kon in zo 123 niet het antwoord vinden wat ik zocht.

Sind kort ben ik in het bezit van een Lintzaag machine, een record bs250. Ik ben compleet nieuw in lintzagen dus ik weet erg weinig over de do's en dont's, wat gebruik je waar voor en wanneer.
Na veel positieve reviews ben ik gaan kijken voor de tuffsaws. Ondanks de onwijs uitgebreide buyers guide, zie ik door de grote hoeveelheid verschillende zagen, door de bomen het bos niet meer.
Ik hoop dus dat iemand hier me misschien een beetje op weg kan helpen.

Wat heb ik nodig?
Ik zaag voornamelijk blokken lindenhout van maximaal 10 cm hoog en lager. Hier moet ik figuren uit kunnen zagen met niet al te strakke bochten.
Een zaag om lindenhout te herzagen van maximaal 10 cm hoog.
een "allround" zaag lint welke geschikt is voor verschillende zaag werk

Alvast bedankt voor eventuele antwoorden!

Welkom op dit forum!

Het antwoord op je vraag is heel eenvoudig: je vertaalt je bovenstaande tekst in Engels en je mailt dat naar Tuffsaws. Ian zal je een op maat gemaakt voorstel doen. Hij zal je de beste raad geven. Voor je lintzaag moet je linten hebben uit dun staal, dat beperkt de keuze, Ian zal die voor je uitzoeken.

groeten,
Ornament
http://www.houtsnijden.eu
 
Laatst bewerkt:

Kira

Nieuw lid
20 jul 2016
3
0
Bedankt voor het antwoord!
Nou heb ik wat je zegt zo'n 2 weken geleden gedaan alleen krijg ik helaas geen antwoord! Vandaar dat ik de vraag hier stel. Waarschijn heeft betreffende man het erg druk dus misschien zal het antwoord binnenkort wel verschijnen! In ieder geval Bedankt!
 

ornament

Post veel
29 nov 2011
2.444
538
Hallo Kira,

hij antwoordt steeds vrij snel. Misschien is hij met vakantie of is de mail verloren. Ik zou het nog eens sturen en dan zet je er natuurlijk, vol trots, bij dat je lid bent van dit forum...


groeten,
Ornament
http://www.houtsnijden.eu
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.447
394
Dordrecht
Die snelheid viel bij mij ook tegen, ik had ondertussen mijn linten al elders besteld. Het was wel een net antwoord, maar dus helaas mosterd na....
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.494
960
Riemst

Ronny63

Actieve deelnemer
24 aug 2014
691
28
Vlaams Brabant (be)
Bedankt voor het antwoord!
Nou heb ik wat je zegt zo'n 2 weken geleden gedaan alleen krijg ik helaas geen antwoord! Vandaar dat ik de vraag hier stel. Waarschijn heeft betreffende man het erg druk dus misschien zal het antwoord binnenkort wel verschijnen! In ieder geval Bedankt!
Bij mij was mijn eerste email blijkbaar verloren gegaan, op mijn tweede email met dezelfde vraag kreeg ik prompt antwoord en verontschuldigingen.
Ronny
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
@Kira; over het algemeen hebben de meesten snelle reakties van Ian.
Misschien is je mail per ongeluk tussen de spam gekomen?
Dat is ook wel 'ns met een mail van mij gebeurd naar iemand anders.
Anders bel je even en vraag of je mail is aangekomen.
Het zijn heel vriendelijke mensen daar.
 

Chenak

Actieve deelnemer
20 mei 2015
326
9
Beesel
Heb Ian toevallig maandagavond gemaild omdat mijn Felder lint gebroken was.
Binnen 12 uur uiterst behulpzame mail met advies terug.

Heb hem vorig jaar ook eens gemaild, maar kreeg toen geen antwoord.
Ik denk dus dat de berichten van zijn form niet altijd doorkomen.
Kortom, gewoon opnieuw mailen.

Hans
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.