Tuinhek planken opnieuw bevestigen

VeldMuijz

Nieuw lid
28 jun 2016
3
0
Goedemiddag,
Ik heb een oud tuinhekje in mijn voortuin en wilde deze wat opknappen.
er zitten nu schroeven in die allemaal verrot zijn en bij het uit schroeven breken ze allemaal.
De planken zijn ietwat krom getrokken en daardoor zijn een aantal andere schroeven ook al gebroken.

Nu wil ik deze planken beitsen en opnieuw monteren, alleen dan met schroeven die het wel uithouden.
Ik weet enkel niet welke ik daar het best voor kan gebruiken.

De planken zijn soortgelijk aan deze planken van de gamma.

Ik hoor graag van jullie.
 

aloga

Actieve deelnemer
1 mei 2015
104
1
Goedemiddag,
Ik heb een oud tuinhekje in mijn voortuin en wilde deze wat opknappen.
er zitten nu schroeven in die allemaal verrot zijn en bij het uit schroeven breken ze allemaal.
De planken zijn ietwat krom getrokken en daardoor zijn een aantal andere schroeven ook al gebroken.

Nu wil ik deze planken beitsen en opnieuw monteren, alleen dan met schroeven die het wel uithouden.
Ik weet enkel niet welke ik daar het best voor kan gebruiken.

De planken zijn soortgelijk aan deze planken van de gamma.

Ik hoor graag van jullie.
Als het al lukt om de resten van de schroeven (netjes) te verwijderen , zou ik het geheel opnieuw in elkaar zetten en dan rvs slotboutjes met ringen gebruiken .
Onder de kop van de slotbout een sluitring die over het vierkant past , aan de draadkant een carrosserie ring van de juiste maat .
Dat trekt lekker aan en is na het krimpen van het hout eventueel nog aan te trekken .
Als het niet lukt om de schroefresten netjes te verwijderen kun je er vlak naast boren , dan bedek je de oude gaatjes met de ringen .
 

aloga

Actieve deelnemer
1 mei 2015
104
1
dat vierkant is tegen het meedraaien, hoe kom je erbij om daar een sluitring onder te leggen.:rolleyes:
Om te voorkomen dat de kop te diep in het hout trekt , bovendien blijft er genoeg vierkant over om meedraaien te voorkomen .
 

iedereen en niemand

Actieve deelnemer
8 okt 2012
520
0
Ring is niet nodig inderdaad. Vierkant moet zoals gezegd goed in het hout zitten en de kop van een slotbout is dusdanig groot dat je deze nooit in het hout kan trekken. Aan de kant van de moer wel een ring doen inderdaad.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.