wolfcraft groeffrees 5mm max toerental slechts 20000/min?

Duncan

Actieve deelnemer
10 nov 2012
169
2
Delft
Ik heb net bij de bouwmarkt een Wolfcraft HSS groeffreesje gekocht van 5mm, 8mm schacht.
Het is een freesje wat ik maar een paar keer nodig heb om met een kopieerring een gat tr frezen van de juiste diameter.
Bij thuiskomst nog eens gekeken en op het kaartje staat max rpm 20.000/min.
Is dat niet heel laag voor een bovenfreesje? Ik dacht dat voor dit soort diameter het aanbevolen toerental hoger ligt
dan dit maximale toerental of niet?

Groeten,
Duncan
 
Laatst bewerkt:

iedereen en niemand

Actieve deelnemer
8 okt 2012
520
0
Dat is niet heel hoog inderdaad. Maar heeft denk ik te maken met de kleine diameter en misschien wat minder staal (wolfcraft)
 

Duncan

Actieve deelnemer
10 nov 2012
169
2
Delft
ok, dank je wel. Dat is dus max stand 4 in de OF1010.

Als ik op de site van CMT kijk zie ik nergens een max toerental, alleen een aanbevolen toerental voor deze afmetingen dat een stuk hoger ligt dan 20000
 

trilliwilli

Post veel
11 apr 2015
1.061
8
Leiderdorp
Komt omdat het HSS is, dat kan de warmteontwikkeling minder goed aan als HM. Maar met dit toerental kun je prima uit de voeten, en hij zal echt je spantang niet uit komen bij 22000 tpm, daar is die te klein voor.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.