Massief eiken houten hobbelpaard

Geertjun

Actieve deelnemer
27 apr 2010
224
18
Holten
Hoi, misschien leuk om met jullie te delen:
Ik ben bezig met het maken van een hobbelpaard voor mijn nichtje die binnenkort 2 wordt
heb er een aantal planken vrijwel foutloos europees eiken voor gekocht, zodat het nog heel lang mee zal gaan :D

Attached files
 

Rudolf

Actieve deelnemer
28 jun 2010
262
0
Mooi project!
Waar heb je de tekening(en) gekocht?

Welk model decoupeerzaag heb je je gekocht? (zo te zien één op accu)

Groeten Rudolf.
 

Hansalmere

Actieve deelnemer
24 aug 2008
372
1
Zeewolde
hoi Geertjun,

mooi stukje werk weer, hoeveel tijd heb je er in gestoken ? als je voortaan een foto maak zorg dan dat niet die ontzettende kast op de achtergrond staat (festool) ;) kan er niet tegen :)

groetjes

Hans
 

Geertjun

Actieve deelnemer
27 apr 2010
224
18
Holten
@Rudolf: De tekening heb ik van U-bild.com http://www.u-bild.com/projects-childrens/738.htm Tekening is schaal 1:1, ik heb er wel 2 kopies van gemaakt om mallen uit te knippen.
Klopt, het is er één op accu (CARVEX PS 400)

@Hansalmere: Ik houd de uren niet echt bij maar gok nu al op zo'n 15 uur.
Sorry voor de foto :mrgreen: ik ben er nogal trots op :oops:
 

Geertjun

Actieve deelnemer
27 apr 2010
224
18
Holten
Ik had het hobbelpaard al een tijdje af, hier nog een aantal foto's van het eindresultaat! hopelijk vinden jullie het net zo geslaagd als ik...

Attached files
 

Jesse

Actieve deelnemer
25 jul 2010
254
1
mooi hobbelpaard.
Enige wat ik jammer vind is dat je de middelste 3 plankjes niet hebt verzonken zoals de 2 plankjes waar het paard op staat.

Maar boven dat een mooi stukje handwerk. :D
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Prachtig man! Zo zie ja maar dat je dit gereedschap best af en toe van de schoorsteenmantel mag halen om er wat moois mee te maken.Misschien dat de plankjes niet verzonken zijn om voldoende opstap te krijgen?
Een heel klein puntje, ik zou het paard 2 oogjes geven en als je artistiek bent misschien de hele kop een beetje paard maken. Maar echt mooi, hoop voor je dat hier vele generaties plezier aan gaan beleven.

jaap
 

franksken

Actieve deelnemer
4 mrt 2008
423
20
Drongen, Belgie
Heel mooi afgewerkt! Daar zou mijn zoontje van 2,5 ook wel blij mee zijn :)
Mag ik vragen hoe groot je werkhok is? Ik ga binnenkort ook beginnen met de bouw van een garage voor mijn spullen.
 

Geertjun

Actieve deelnemer
27 apr 2010
224
18
Holten
Bedankt voor de reactie's! De middelste plankjes zijn idd niet verzonken ivm het opstappen, volgens de tekening waren de plankjes waar het paard op staat ook niet verzonken... Ik vond het mooier om dit wel te doen. De ogen van het paard missen inderdaad nog, wil hier graag een donker houtsoort voor gebruiken. Ik heb hier helaas niks liggen wat geschikt zou kunnen zijn. Mijn werkplaatsje is ong. 5x4Meter, moet het wel delen met een aantal fietsen en een wasmachine + droger.
 

bas r

Actieve deelnemer
2 jan 2011
158
0
Vakwerk!

Wat betreft je werkplaats, aandelen bij festool? dit hebben wij bij ons op het werk niet eens.
Moet een genot zijn om mee te werken.
 

t124237

Nieuw lid
14 apr 2013
3
0
54
www.facebook.com
Dag Geertjun!
Ik ben nieuw sinds vandaag op deze site, en ik wil oh zo graag net dezelfde schommelpaard maken als diegene die jij hebt gemaakt! (zéér mooi trouwens)
Ik heb geklikt en gezocht op die site die jij zei, maar ik vind maar niet de planning om het te maken, daarom, beste kerel, vraag ik jou, of het mogelijk is om deze schetsen/tekeningen mogelijks naar mij door te sturen via mijn mail... : erdeja@telenet.be
Je zou er mij een heel groot plezier mee doen!
Nog een vraagje : waar heb jij deze decoupeerzaag aangekocht? Ik ken het merk wel niet, maar het ziet er wel degelijk goed materiaal uit, daarom...
Allez, beste groeten vanwege t124237 (Erwin De Jaeger)
 

Geertjun

Actieve deelnemer
27 apr 2010
224
18
Holten
Dag Erwin,

Die decoupeerzaag van festool was een flop! ik had 'm dus al snel doorverkocht, inmiddels werk ik weer met mijn oude vertrouwde makita! ( maar dan wel met de zaagjes van Festool )
Sorry Erwin, maar dan zou ik de rechten schenden van het auteursrecht als ik je een kopie van die tekeningen zou toesturen/mailen! De tek. is namelijk niet van mijzelf.
Bovendien na de verhuizing zou ik zo ook niet weten waar ik moet zoeken :)

Gr Geert,
 

t124237

Nieuw lid
14 apr 2013
3
0
54
www.facebook.com
Dag Geert,
Oei, een flop? Voor die prijs? Schandalig is dat, maar hoedanook bedankt voor de site nog es te geven, kga der es mijn werk van maken om er aan te beginnen en de plannen te zoeken...
Alvast bedankt voor de reactie, kerel!
By the Way, ik heb Bosch, maar dan wél de blauwe, de professionele, en daar ben ik uiterst tevreden mee! ;)
 

M.Vos

Nieuw lid
30 dec 2014
1
0
Hoi Geertjun,
kun je mij svp zeggen waar je het hout vandaan hebt?
of is er iemand anders die het weet?

Bvd
Marco
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.