Slijpen en wetten van Henk Bos

P

Pel

Guest
Zeer uitgebreide verslagen en naslagwerken van Henk Bos over de diverse soorten Europesche natuursteen en wetstenen door de eeuwen heen t/m de diamantplaten van nu. Ook het schoon maken en het vlakken van stenen wordt uitgebreid beschreven. Enorm veel info

http://bosq.home.xs4all.nl/

groet Pel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Caspar Labarre

Actieve deelnemer
4 okt 2008
677
0
Geweldig werk he! Ik heb het ook helemaal gelezen een tijd geleden. Echt een levenswerk...Hij is helaas overleden, had hem wel willen ontmoeten.
 

Jan-Pieter

Actieve deelnemer
Henk kende ik van straightrazorplace en er staan ook enkele van mijn stenen in de verslagen. Hij heeft mij nog vereerd met een bezoek niet lang voor zijn overlijden. Ik had een gedeelte van m'n wetstenen collectie voor hem uitgestald. Hij had nog veel verhalen te vertellen over z'n reizen die niet in de verslagen staan. Ik vond het vooral bijzonder hoe hij met beperkte talenkennis aansluiting vond bij buitenlandse stenenverkopers en verzamelaars en de hoeveelheid stenen die ze hem mee gaven.

P.s.
Gezien dit een houtforum is, Henk en z'n vrouw hadden van een Italiaanse verzamelaar een doos afvalhout voor me meegekregen. Afvalhout uit z'n olijfboomgaarde wel te verstaan. Supermooi hout. Henk's vrouw deed trouwens aan het draaien van kantklosjes.
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.