Gebruikershandleiding (en meer) voor Radiaalzaag Maggi Junior 640

The Boktor

Uitgevreten hout
2 mrt 2016
1.535
254
Wie kan mij aan een gebruikershandleiding helpen voor een Radiaalzaag Maggi Junior 640? bouwjaar onbekend, zaagblad 350mm x as 30mm. De terugtrekveer zit aan de linkerkant.

Ook zoek ik wat afstandsmaten voor de fence tov de kolom.

Kan ik de kolom 18mm hoger plaatsen of haalt de zaag dan de tafeltop niet meer? (Hij ligt, net als de giga lintzaag, in de operatie kamer voor een volledige revisie dus ik kan het op dit moment niet zelf ff proberen).

Met wat kan ik het beste de kolom en de slede-geleiding mee insmeren zonder dat er zaagsel aan blijft hangen?

Wie heeft er eventueel ook eentje?

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Hier heb je een manual met opbouw/ installatieprocedure en elektrisch schema; http://www.rando.nl/cms2/upload/File/handleidingen/MAGGI JUNIOR 640 zonder vp.pdf
Wel een topmerk heb je weer gekocht trouwens.
Maar of ie de leeftijd van je lintzaag haalt da's nog afwachten....
Krijg af en toe 't idee dat je liever machines reviseert dan hout bewerkt.
Maar twee hobby's kan ook leuk zijn, lekker wat afwisseling.:)
Ben benieuwd hoe het eruit als alles netjes in elkaar staat. (foto?)
Succes
 
Laatst bewerkt:

The Boktor

Uitgevreten hout
2 mrt 2016
1.535
254
Verdorie, ik had deze wel snel gevonden: http://www.rando.nl//cms2/upload/File/folders/maggi/MAGGI JUNIOR 640.pdf maar de eerste die oppopte in Google was het dus gewoon. Ik dacht(en weet niet waarom) dat het dezelfde link was.......... iig bedankt.

Nee het reviseren is geen hobby, maar kan er goed mee overweg. Dankzij het forum heb ik deze aangeschaft na een tip. Is idd zeer stabiel en zwaar. Als je deze opknapt, dwz alles weer netjes maakt, dan kan je alle afstellingen lekker "strak" zetten en heb je de minste speling. Daar doe ik het voor. Bovendien heb je dan veel vertrouwen in de machine(s).

Ach, mss maak ik er wel een radiaallintzaagarm van ;)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.