Nieuw hier en beginner

Belgje

Actieve deelnemer
8 jul 2016
231
69
Hallo allemaal,
Ik ben een vrouw van 38 uit Oost-Vlaanderen, België.
In september start ik met de opleiding houtbewerking en ik heb er nu al zin in! Ik heb wel al wat met hout gedaan zoals een bankje van een pallet gemaakt, een stevige bloembak en ons terras van 15m² aangelegd. ( hoe plaats ik hier foto's?) Projecten waar ik heel veel plezier aan beleefd heb, maar ik merk wel dat ik de kneepjes mis om een verfijnd resultaat te behalen. Tot nu toe zorgde ik er ook voor dat ik alles aan elkaar kon vast schroeven zodat ik geen verbindingen moest maken ;-) hopelijk leer ik dat gauw.

Ik kijk nu vaak naar filmpjes op youtube en ik snap wel hoe het werkt. Het belangrijkste lijkt mij vaak een kwestie van het juiste materiaal en da's wel wat moeilijker, het kost allemaal wel wat en je moet er plaats voor hebben... voorlopig heb ik enkel een tafelzaag en een decoupeerzaagje, je moet ergens mee beginnen he.

Ik hoop hier veel te leren!

Ps. Zijn hier nog vrouwen of is het een mannenclubje ;-)
 
P

Pel

Guest
Welkom op het forum, foto,s plaats je door in het reactie vakje onder aan de site, boven op het derde icoontje van rechts te klikken.

groet Pel.
 

Belgje

Actieve deelnemer
8 jul 2016
231
69
Dank je wel allemaal!
Ik zie voorlopig geen icoontje om foto's of iets anders te plaatsen? (Ik schrijf van op een tablet)
 

fantic

Post veel
22 mrt 2015
1.274
168
Halverwege Utrecht en Amsterdam
Welkom op dit mooie forum, waar wel degelijk meerdere dames meedoen.
Je kan als je een reactie plaatst bij de knoppen, boven het vak waar je de text intikt, deze knop vinden en aanklikken dan krijg je de mogelijkheid om een foto toe te voegen:
foto-toevoegen.JPG
 

Belgje

Actieve deelnemer
8 jul 2016
231
69
Ik krijg die balk niet te zien. Op een ander forum weet ik dat je pas foto's kan plaatsen na 10 berichtjes. Misschien ligt het daar aan?
 

ornament

Post veel
29 nov 2011
2.444
538
Welkom!

foto's opladen gaat al vanaf je eerste bericht.

groeten,
Ornament,
en ook een Belg
 

Belgje

Actieve deelnemer
8 jul 2016
231
69
P_20141115_152651.jpg

Ons terras dus, het bankje in de hoek heb ik ook gemaakt van een oude pallet
 

Belgje

Actieve deelnemer
8 jul 2016
231
69
Zoals je kan zien, is alles nogal "bruut", de balken zijn gewoon tegen de poten gevijsd, zo half inspringende verbindingen kan ik (nog) niet. Ik heb van die 4 poten elk nog een stuk van 45cm liggen, en dan nog 4 zo'n balken in zijn geheel. Ideaal om een krukje mee te maken en mss zo'n verbinding eens te proberen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.