Flat toothed zaagblad 254mm 30mm asgat

yuricts

Nieuw lid
7 jun 2016
5
0
Glabbeek
Hallo,

Voor mijn Bosch GTS10XC ben ik op zoek naar een geschikt FTG (Flat Top Grind of Flat toothed) zaagblad om groeven te zagen.
Tot nu toe vond ik enkel de Trend RP/250X24X30 die (denk ik) kan dienen.
CMT heeft ook eentje, maar die is maar 180mm.

Volgens mij kan ik het riving knife niet van mijn zaagtafel afhalen (wel naar beneden duwen zodat de top net/net niet onder het zaagblad komt).
Standaard staat er een 254mm zaagblad op, dus kleiner dan 250mm kan ik niet gaan owv het riving knife, niet? Anders wordt de afstand tussen het riving knife en zaagblad te groot.

Iemand ervaring met zaagbladen van die grootte met vlakke tanden? Of met het instellen van het riving knife op een GTS10XC?

Groeten,
Yuri
 

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.711
813
Akkrum
www.meubelmakerijbrekelmans.nl
Beste Yuri,

Ik gebruik een vlaktand van Dewalt 250mm 24 tands bevalt uitstekend.
eco tools heeft ook diverse vlaktand bladen.
Het spouwmes verwijder je alleen bij INVALWERK bij groeven zagen is het voldoende om het spouwmes een mm onder de hoogste tand te zetten.

groetnis, Roeland
 

yuricts

Nieuw lid
7 jun 2016
5
0
Glabbeek
Ik ben me goed bewust van het belang van het spouwmes hoor, was niet direct van plan het te verwijderen, maar als je het dichter bij het zaagblad kan schuiven en zo een kleiner zaagblad kan opzetten dat zou interessant zijn. Als ik mijn originele post herlees dan lijkt het idd dat ik van plan was om het spouwmes weg te halen, is dus niet zo. Maar het moet wel onder mijn zaagblad komen.

Nog even een vraagje ivm dat invalwerk, met een frees heb ik dat al gedaan, maar wordt dit ook gedaan met een zaagtafel?? Lijkt me gevaarlijk.

Bedankt voor de reacties alvast!
 
Laatst bewerkt:

elmo 45

Actieve deelnemer
25 mrt 2016
73
3
Noord Holland
Hallo Yuricts,

Inval werk gaat wel maar door het spouwmes krijg een hele lange inloop. Zonder spouwmes is de inloop een deel van de radius van je zaag blad.
Met spouwmes kun je wel eenvoudig uitvallen. In zagen tot de maat en dan optillen.

Groet
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.