Houten kist met tegeltjes

Chiels Hout hobby

Actieve deelnemer
4 jul 2016
49
0
Sint Philipsland
Hallo, ik heb een vraag gekregen om een houten kist te maken wat moet gaan dienen als een bijzet tafel, maar graag met tegeletjes op de boven kant,mijn vraag is eigenlijk wat voor materiaal moet de bovenkant zijn of kan dat van hout en moet ik ze dan klem pas maken dat laatste Word lastig want er zit waarschijnlijk een patroon in . Graag ervaringen en of ideeën :)
 

Lars.

Post veel
26 nov 2014
848
63
Thuis
Helaas geen ervaring en ook niet echt ideeen maar het is wel aan te raden om de bovenkant te maken van mdf of multiplex, dat werkt wat minder dan gewoon hout. Steen werkt volgens mij niet heel erg dus dat gaat misschien nog wel goed. Ik weet niet of klem vast de beste optie is, als er dan iets gaat werken krijg je snel scheuren:( Misschien kun je aan de zijkanten een groef maken waar de bovenkant met tegeltjes invalt zodat dat nog een beetje kan werken? In ieder geval succes!
 
P

Pel

Guest
Lang geleden tafels gemaakt met tegels erop, en een eiken omlijsting. De tegels met tegellijm op hechthout plakken gaat goed, maar je krijgt altijd een barst in de voeg in overgang naar het hout aan de rand.

Groet Pel.
 

Sang

Actieve deelnemer
19 mrt 2013
600
15
Berkel en Rodenrijs
Zou geen tegellijm gebruiken op hout, paar dotjes montagekit zit veel beter vast.

Montagekit van Zwaluw kost anderhalve euro per tube, ipv de 9 euro bij de bouwmarkt :)
 

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.773
925
Leeuwarden
Ik denk ook in die richting, maar als je met een flexibele kit werkt zul je het probleem ook kunnen oplossen. Ik heb ooit bijzettafeltjes van esdoorn gemaakt met een granieten blad erin. Die heb ik met Soudal kit vastgezet en de naden tussen hout en graniet gekit. Tot op heden ondanks het werken van het hout probleemloos!

Fons
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.