Inca lintzaag gekocht!

kootje007

Actieve deelnemer
9 feb 2015
146
30
43
Zwolle
www.kootje.com
Ik ben tot nu toe meer een lezer dan een schrijver geweest op het forum, maar daar gaat verandering in komen, want ik heb gisteren een Inca lintzaag opgehaald bij O'Peatey!
Ben er ontzettend blij mee! Heb een goede uitleg en introductie gekregen van Pieter, erg leuk dat Pieter er zo de tijd voor neemt!

Een paar foto's:
1.jpg
(Hier nog even in de keuken)

2.jpg
Mijn eerste zaagsnedes!

3.jpg
Stukje Imbuia

Ik moet hem nog even op een goede plaat vastzetten zodat ik die vervolgens in de bankschroef kan klemmen.
Afzuiging lijkt me ook nog wel een goede investering, dus daar ga ik me nog even in verdiepen.

Ik heb best wat leuke projectjes in mijn hoofd dus binnenkort zal ik eens wat posten!

Nogmaals dank Pieter!

Groet,
Marco
 

kootje007

Actieve deelnemer
9 feb 2015
146
30
43
Zwolle
www.kootje.com
Weet ik nog niet precies. Bij Pieter hebben we er een stuk eiken doorgedrukt van een 14cm? (Dus een plank 14cm breed rechtop gezet)
Thuis heb ik een stuk Imbuya herzaagt, daar had ie iets meer moeite mee want de zaagsnede was nogal scheef (ook rechtop dus).

Ben er nog niet helemaal in thuis om te kunnen zeggen wat daar mis ging :)
 

Hedge

Actieve deelnemer
2 jun 2016
79
0
Met gereedschap moet je om leren gaan. 14 cm vind ik al best veel voor zo'n machine. Veel plezier ermee.
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Weet ik nog niet precies. Bij Pieter hebben we er een stuk eiken doorgedrukt van een 14cm? (Dus een plank 14cm breed rechtop gezet)
Thuis heb ik een stuk Imbuya herzaagt, daar had ie iets meer moeite mee want de zaagsnede was nogal scheef (ook rechtop dus).

Ben er nog niet helemaal in thuis om te kunnen zeggen wat daar mis ging :)

@Kootje007; kan het zijn dat door het vervoer misschien de geleiding/afstelling net niet meer goed staat?
Of de uitlijning of spanning misschien net iets verandert?
Stond de geleiding vlak boven het hout?
Stond je werkblad nog goed op 0 graden?
Nou ken ik de houtsoort die je thuis zaagt niet maar misschien ging je te snel?
Het lint moet het werk doen en niet de druk die je het hout geeft.
Scheef gaan op de lintzaag heeft meestal of met een slechte uitlijning/spanning of met een niet scherp zaaglint te maken.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.