hoogteverstelling werkbank

lhoornweg

Actieve deelnemer
14 aug 2014
468
7
leuk, idee is goed bedacht maar vraag me af hoe lang die tanden mee gaan als ik regelmatig op beitels sta te kloppen..
 

Jimbo

Actieve deelnemer
2 jan 2014
488
2
Hij gaat naar beneden door 'm eerst helemaal naar boven te doen. Dan kan de haak gefixeerd worden op de dwarsliggers. Als binnenin een - weerhaak op een - veer zou zitten gaat dit zelfs automatisch. Dit is overigens de enige reden waarom dat metalen onderdeel een haak moest zijn. Het keepsysteem werkt immers even goed met gewone staven.

Wat niet wegneemt dat je 3 personen nodig hebt om 'm op te tillen ;)
 

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.713
817
Akkrum
www.meubelmakerijbrekelmans.nl
Lijkt mij geen stabiele werkbank, de poten zijn immers niet met regelwerk aan elkaar verbonden. Dus alle zijwaartse krachten komen op de metalen strips te staan die wellicht zullen vervormen, voor alleen neerwaartse kracht zal het wel voldoen.
Overigens wel leuk gevonden maar niet heel praktisch.

groetnis, Roeland
 

ImNaiki

Actieve deelnemer
21 jul 2013
97
0
Nederland
Ik denk als je het onderste frame steviger zou worden gemaakt met paar extra balken er tussen.. dan kan dit wel handig zijn voor licht werk, bijvoorbeeld houtsnij werk. Ga je inderdaad met beitels aan de slag dan weet ik het nog net niet :p
 

Vurenhout

Post veel
12 aug 2012
817
162
Twello
De werkbank zal inderdaad niet zo stabiel zijn als één die niet in hoogte verstelbaar is, echter het zal ook geen wiebel geval zijn ivm de massa.
Hoe hoger hoe instabieler, maar hoe hoger hoe minder kracht je normaal gesproken gaat uitoefenen. Persoonlijk vind ik de vinding leuk maar praktisch nut beperkt, zeker omdat je er drie personen voor nodig hebt. Lijkt me meer iets voor een opleidingslokaal oid.
 

dopeling

Actieve deelnemer
16 mrt 2008
447
6
Arnhem
zoals de aandachtige beschouwer opgevallen zal zijn vallen de opgaande steunen onder het blad in een V-groef van de opgaande staanders van het onderstel waardoor stabiliteit wordt behouden. Die zou veel minder zijn als deze delen gewoon vlak na elkaar zouden schuiven.
Hoewel ik niet met een dergelijke bank heb gewerkt vermoed ik dat het wel eens mogelijk zou kunnen zijn dat je eerst de ene kant kunt verstellen en dan de andere kant. In dat geval zou je het misschien nog alleen kunnen doen. Maar met zijn 5-en is het veel makkelijker.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.