Te korte bouten in Triton TRA001

CeesTax

Actieve deelnemer
15 okt 2015
33
1
's-Hertogenbosch
Heeft iemand ervaring met het monteren van de Triton router TRA001 op een inlegplaat van Kreg? Ik merkte dat de boutjes die uit de router komen veel te kort zijn om te kunnen gebruiken in de plaat. Langere boutjes kopen lijkt de oplossing maar de schroefdraad in de router lijkt anders dan die van de langere (nieuwe) bout. Het toeval wilde dat ik pech kreeg aan de router, deze omruilde voor een nieuwe, en constateerde dat er nu wat langere boutjes in zitten, maar ik vind ze nog steeds erg kort. Je moet de gaatjes in de inlegplaat zo diep verzinken dat je er bijna doorheen boort. Vervolgens moet je de boutjes zo strak aandraaien om op gelijk niveau als de plaat uit te komen dat je vreest voor doldraaien.
Graag jullie reacties vwb dit model.
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
Haal je wel de zwarte plaat er af?
scheelt toch weer 0.5 cm.
Bij de kreg insert plaat zitten hele lange bouten.
Die zijn bedoeld om de kreg insert vast te zetten in de tafel.
Die heb ik gebruikt om de frees vast te zetten aan het blad.
De kreg insert zit gewoon met m6 inbusbouten (verzonken) vast aan de tafel (rampa moer)
 

CeesTax

Actieve deelnemer
15 okt 2015
33
1
's-Hertogenbosch
Haal je wel de zwarte plaat er af?
scheelt toch weer 0.5 cm.
Bij de kreg insert plaat zitten hele lange bouten.
Die zijn bedoeld om de kreg insert vast te zetten in de tafel.
Die heb ik gebruikt om de frees vast te zetten aan het blad.
De kreg insert zit gewoon met m6 inbusbouten (verzonken) vast aan de tafel (rampa moer)

Uiteraard is de zwarte plaat eraf gehaald.
Zijn die lange bouten om de kreg insert vast te zetten in de tafel niet te lang om er de router mee aan de insert vast te maken? Je ziet het, ik heb dit niet geprobeerd maar wel nog eens naar kijken. Dank.
 

avos

Post veel
10 nov 2008
776
117
omg Haarlem
Zoek even op forum, hier is al meer over geschreven, evenals adres waar je langere bouten kan bestellen, of je gebruikt de twee andere gaten in de bodemplaat. Succes!
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
ik kan me niet meer herineren of ik ze afgezaagd heb zou best kunnen
maar de kreg plaat kan ook prrima met m6 bouten vast.
tenzei je de speciale kreg hoekstukjes gebruikt.
die hebben ook ander draad
 

Bartvdl

Actieve deelnemer
20 jun 2015
340
179
's-Hertogenbosch
Ik weet niet of er veel verschil in de MOF001 zit en de TRA001 maar de mijne werd geleverd met boutjes voor het zwarte plaatje, en vier boutjes voor het bevestigen in een insert.
En deze boutjes passen precies in de ''voorgeboorde'' kreg. Kan de lengte van de bouten morgen wel even controleren.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.687
2.567
Gaanderen
De boutjes zijn te kort. Ik heb 1/4 ww metaalschroeven besteld. Waren ongeveer 2" lang en moest ze afzagen. Ik heb ze hier gehaaldhttps://www.beerepoottechniek.nl/
 

Nova

Actieve deelnemer
17 nov 2014
512
57
Deze boutjes heb ik gebruikt, gekocht bij Fabory
UNC Draad boutjes


Referentie nummers
Leverancier
Artikelnummer 07610063019
Classificatie
Merk -
UBB Code 950351495748
UNSPSC Code 31161518
EAN Code 8715492153289
Technische parameter
Draadsoort Unified National Coarse
Klasse 010.9
Materiaalsoort Staal
Aandraaivoorziening binnenzeskant
Kopsoort verzonkenkop
Technische specificaties
J 5/32
A 13,4
H 4,1
LT (min.) 25
Gangen per inch 20
L 3/4
d 1/4
 

nijb_jan

Actieve deelnemer
29 aug 2013
114
12
Tijnje
Bij sautershop.de had ik al eens een schroevensetje gekocht voor de TRA001. Voor mijn nieuwe freestafeltje heb ik uiteindelijk de voorgeboorde inlegplaat van Kreg gekocht, daar zat een set schroeven voor de Triton bij. Is 5 euro duurder, maar de meerprijs waard.
 

Snelle Jelle

Actieve deelnemer
28 aug 2015
36
1
Beekbergen
Op Ebay of zoeken op Triton spareparts, daar zijn ze te bestellen. In Nederland heb ik best wat rondgebeld, maar dat was nog niet zo makkelijk.
Volgens mij zijn het 1/4"-20 UNC bouten. Ik heb ze 1" lang besteld.
Ik hoop ze maandag binnen te hebben. Dan kan mijn frees eindelijk onder een plaat multiplex in de workmate (tijdelijk)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.