Zaagblad

simon

Actieve deelnemer
10 dec 2010
357
19
Zuid-holland
Beste lezers,
Nu ben ik al enkele jaren in bezit van een Makita flipoverzaag machine waarvan het zaagblad bot begint te worden.
Slijpen zou een optie kunnen zijn maar waar laat je deze slijpen en zijn de kosten niet te hoog zodat je beter een nieuw zaagblad kan kopen.
Nu heb ik diverse andere machines staan van HBM waarover ik tevreden ben ,nu zag ik afgelopen week bij HBM zaagbladen met de zelfde diameter en aantal zaagtanden voorzien van Widia opzetstuk voor €14,95 dus erg goedkoop.
Bij Makita kost een zaagblad met dezelfde afmeting en aantal tanden =/-€ 80,00 dus een groot prijsverschil (kwaliteit speelt hierin een grote rol)
Mijn vraag is er iemand die mij advies kan geven over de HBM zaagbladen ,ik ben hobbyist en gebruik de machine dan ook voor mijn hobby.

Dank

Simon
 

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.778
932
Leeuwarden
Ik heb een paar zaagbladen voor een afkortzaag van HBM gekocht. Ze werken, maar daar is alles mee gezegd. Geen kwaliteit in mijn ogen. Ik zou het huidige zaagblad voor een paar tientjes laten slijpen.

Fons
 

Viepert

Actieve deelnemer
16 mrt 2014
599
3
Heerhugowaard
HBM zou ik zelf niet aan beginnen en is het een speciaal blad ofzo dat de standaard Makita blad €80 moet kosten. Heb zelf Freud bladen van de lokale Toolstation af en die voldoen meer dan prima. Gemiddeld blad zit je tussen de €20 en €40. Als TS niet bij je in de buurt zit zijn die bladen geheid online te koop. Waaronder gereedschappro.nl volgens mij.
 

Arthurdeboer

Actieve deelnemer
14 apr 2016
283
0
Doetinchem
Beste lezers,
Nu ben ik al enkele jaren in bezit van een Makita flipoverzaag machine waarvan het zaagblad bot begint te worden.
Slijpen zou een optie kunnen zijn maar waar laat je deze slijpen en zijn de kosten niet te hoog zodat je beter een nieuw zaagblad kan kopen.