Workshop een Japans schaafje maken

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.711
813
Akkrum
www.meubelmakerijbrekelmans.nl
Beste forumers,

Ben van plan om een workshop Japanse schaaf maken te organiseren.
In de eerste instantie dacht ik aan vrijdag/zaterdag of zaterdag/zondag in juli ( weekend van 9 juli of 16 juli).
Het is dus een tweedaagse workshop en we gaan een trekschaafje maken.
De kosten bedragen € 135,- inclusief materiaal, voor koffie en thee word gezorgd, wel zelf een lunchpakketje meenemen.
Het schaafje word gemaakt van hout icm een brede steekbeitel van Vogel en een stukje staal voor de keerbeitel en een spijker.
Als er animo is dan hoor ik dat graag kan eventueel ook op andere data in overleg.
Maximum aantal deelnemers is 5

Zie onderstaande foto's



image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Groetnis, Roeland
 

Capricorn

Actieve deelnemer
5 apr 2016
151
0
Groningen.
Is dit iets wat je eventueel vaker zou willen aanbieden? Ik heb zeker interesse alleen ben erg druk in de maanden juli en augustus.
dus mocht het ooit in de maanden daarna kunnen houd ik mij zeker aangeraden, lijkt mij erg leerzaam en je vertrekt met een zelf gemaakte schaaf. Erg tof.
 

janwillem

Actieve deelnemer
14 sep 2015
527
48
Groningen
Hoi Roeland,

Om de een of andere reden je eerste post helemaal gemist. De twee weekenden in juli die je noemt kan ik sowieso niet. Mijn voorkeur gaat uit naar na de zomer, ivm vakantie plannen na 16 juli.
Erg leuk idee!
 

janwillem

Actieve deelnemer
14 sep 2015
527
48
Groningen
Schiet me ineens te binnen, misschien kun je deze oproep plaatsen in een ander draadje? Ik kwam bij toeval deze post tegen omdat hier op dat moment gereageerd werd, ik kijk hier eerlijk gezegd anders nooit :eek:

Aangezien er zo veel interesse was bij je stand bij de open dag van Masave kan ik me niet voorstellen dat er maar twee mensen zijn die wel een schaafje willen maken!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.